1. Jammer!.

Na ervaringen bij Jan Klaassen een paar jaar geleden wilden wij het maar weer een keer proberen. Lekker makkelijk zo dicht in de buurt.

Wij hadden voor ons tweeën gereserveerd, maar ondanks een paar vrije tafels werden wij aan een tafeltje van krap 60 bij 60 centimeter weggezet waar wij niet gezellig tegenover maar naast elkaar moesten zitten omdat we anders teveel in de loop voor het personeel zaten. Op ons verzoek mochten wij ook wel een vierpersoons tafel gebruiken.

Op de soep was niks aan te merken maar de hertenbiefstuk voor mijn vrouw was te taai. Eigenlijk had ze die direct terug moeten sturen maar je hoopt dat het toevallig net de eerste hap is die niet lekker is. Mijn kalkoenfilet was erg droog maar dat is nou eenmaal niet ongebruikelijk voor kalkoen.

Bij het afruimen ligt er nog een onaangeroerd stuk én een niet weg te slikken, teruggelegd stuk hertenbiefstuk op de rand van het bord. Op de obligate vraag of 'het gesmaakt heeft' zegt mijn vrouw dat de biefstuk erg taai was en daarom ook niet geheel opgegeten is.

Als antwoord komt: "Dat zei men aan een ander tafeltje ook al dus dat zal dan wel waar zijn. Ik zal het aan de kok doorgeven."!

Iedere verdere reactie, laat staan een excuus, uit de keuken blijft achterwege.

Voor óns geen Jan Klaassen meer!