1. EEN KRUIDENIER ALS GASTHEER

Door de spaaractie van Albert Heijn kwamen we in De Gloepe: het 2e menu was gratis. De soep, het hoofdgerecht en het nagerecht, zouden € 37,50 kosten per persoon, de tweede persoon at dan ‘gratis’!

Een vriendelijke serveerster meldde dat we met een tussengerecht van €4 het driegangenmenu konden uitbreiden. Dat deden we! Omdat in ons gezelschap een vegetariër was, vroegen we of het restaurant ook een vegetarisch tussengerecht had. De kaart bood nl. alleen twee vleesgerechten als tussengerecht. Dat moest in de keuken worden nagevraagd. Even later meldde onze serveerster dat ook een vegetarisch couscousgerecht mogelijk was.

De kwaliteit van het eten was matig: een schnitzel stuurden we terug naar de keuken: de randen waren zwart verbrand. Voor de schnitzel gold een toeslag van €2,75 bovenop de menuprijs. Ook voor de carpaccio als tussengerecht moest een toeslag betaald worden van €2,75.

Groot was echter mijn verbazing dat op de eindafrekening, naast de €16 voor de vier tussengerechten, nog €10,75 extra voor het vegetarische tussengerecht in rekening werd gebracht. Niemand had ons gezegd dat er een meerprijs van €10,75 voor dat vegetarische gerecht in rekening zou worden gebracht. Ik vroeg dat bedrag daarom te schrappen van de rekening die voor 4 personen €136,50 was. De uitbater wilde echter van geen wijken weten: wij hadden zelf maar moeten vragen naar een eventuele meerprijs.

Na een vervelende discussie in een vol restaurant heb ik de rekening onder protest maar betaald. Wél gaf ik aan een review te schrijven over deze slechte ervaring en de kruideniersmentaliteit van de restauranthouder voor wie een cursus gastheerschap een mooie uitdaging zou zijn. Daarop gaf hij aan mij van repliek te dienen door mijn review later van commentaar te voorzien en mijn naam en toenaam erbij te vermelden. Hij beende vervolgens voor ons uit en liet ons via een zijdeur het restaurant uit. We werden nog net niet de deur uitgeschopt. Een deur, die we niet meer zullen openen.

Dit restaurant gaan wij in het vervolg voorbij!

2,8

1. Beste Ruud,
    Zoals u mede gedeeld verwijder ik niet uw recensie maar ga ik een toevoeging geven. Gast arriveerde een uur na reservering tijd. Besteld een gerecht buiten de kaart om en is plots verbaasd dat hiervoor bij betaald moet worden. (Beknopte variand).
    Zij deuren hebben wij niet zo men komt zal men gaan. Mocht mijnheer Ruud on line zijn gelijk wensen te halen zal ik voor vragende lezers zeker zijn gegevens kenbaar maken.
    Ik vind het zeer spijtig dat heer Ruud voor half geld komt eten en dan moeilijk doen over een bij te betalen bedrag op een bestelling buiten de kaart om.

2. Ongelooflijk dat de uitbater zo'n reactie plaatst. Die snapt werkelijk niks van het 'klant is koning' principe. Domme actie!