1. Deze week er even tussen uit naar Zeeuws Vlaanderen. De kaart in ons hotel zag er niet zo heel bijzonder uit en dus zijn we op de bonnefooi naar Breskens gereden. Op het plein waren drie restaurantjes geopend. De menukaart van het eerste restaurant bevatte vrijwel uitsluitend visgerechten. Nou komen we zelf van Urk en vis eten we genoeg. En dus liepen we door. Het tweede restaurant had geen menukaart buiten hangen, die viel dus ook af. Drie maal is scheepsrecht en dat gaat ook hier op. Het derde restaurant op onze route was de 'De Brasserie' en vanaf buiten zag het er meteen al gezellig uit. Ook de menukaart buiten beloofde veel goed.

We worden uiterst vriendelijk ontvangen en zoeken een plaatsje. Ik heb al snel mijn keus bepaald. Hennie twijfelt nog een beetje maar wordt al snel over de streep getrokken als de gastvrouw een aanpassing (biefstuk i.p.v. varkenshaas) op het gekozen menu voorstelt.

Het eten is boven verwachting. Voor een drie gangen menu van slechts 24,75 verwacht je niet al te veel. Maar we worden bij het voorgerecht (parma-ham met meloen) meteen al blij verrast. Ook het hoofdgerecht is uitstekend. Het vlees is smakelijk, mals en is goed klaargemaakt. Verschillende verse groentes en de gebakken aardappeltjes maken het gerecht compleet.

Ook het nagerecht (dame blanche) valt goed in de smaak.

We waren niet al te vroeg en als wij aan ons nagerecht bezig zijn, zijn we nog de enige twee gasten in het restaurant. Waar in vele andere gevallen al wordt begonnen met het 'klaarmaken' van de zaak voor de volgende dag wordt hier niet de indruk gewerkt dat 'we een beetje moeten opschieten'. Integendeel na het eten hebben we nog een gezellig onderhoud met zowel bediening als de kok.

Voor ons is 'uit eten gaan' meer dan alleen je buik vol krijgen. De hele entourage (smaakvol ingericht restaurant), de bediening (erg vriendelijk en behulpzaam) en de sfeer (gezellig) maken het samen met dit avondje 'uit eten' tot een geslaagde avond, die zeker voor herhaling vatbaar is.