1. Gisteren (donderdag) het daggerecht van de week (uit de oktober daggerechten 2010) afgehaald. Afhalen is iets wat we de laatste weken vaker doen. Een en ander vanwege de voorbereidende verhuis werkzaamheden thuis, waardoor dit een ideale optie is. Een goede en vooral gezondere optie. Het is namelijk niet calorie ideaal om steeds de lekkere "vette" hap te halen. Iemand die afhalen al vaker doet, zal dan ook wel weten dat er niet overal een ideale verpakking omheen zit. Dit om enerzijds alles goed warm te houden en anderzijds (vooral frites) lekker knapperig te houden en vooral niet klef te worden. Ook kosten zullen hierin een rol spelen. Vooral op dit voorbeeld prijs nivo.

Nou weet ik bij ons in de buurt (10-15 km.) geen ander restaurant dat de nederlands-franse keuken (zoals hun dit zelf benoemen) op zo'n fijne manier (afhaaltechnisch gezien) aanbiedt.

Ik wil jullie dan ook allemaal laten weten dat we gisteren gesmuld hebben. Uiteraard moet de maaltijd je als keuze natuurlijk in eerste instantie aanspreken.

We hadden gebakken mosselen met daar omheen diverse jullienne gesneden groentjes (met vooral de heerlijk zachte touch van de venkel) en daarover kaas gegratineerd en als bijlage frites en sla. Alles was zeer goed warm.

De geur alleen al was verrukkelijk. De balans in dit gerecht was zo lekker vanwege dat je enerzijds lekker de smaak had van de mossel (net alsof hij ouderwets gekookt uit de pan kwam) en anderzijds de lekkere zachte groente smaken en de hint anijs. De verpakking van de (kwalitatief goede patat) is een zeer goede keuze. Ik denk dat hij wellicht niet goedkoop was, maar daarom was hij wel ideaal.

Voor dit gerecht van € 9,95 (maar we hebben ook al andere zeer goede aan die prijs gehad) heb je de lat voor de omstanders op een nieuw nivo gelegd. Volgens ons (en nogmaals ik weet zo snel geen ander) is er niemand die dit afhaaltechnisch op deze manier aanbiedt.