1. Dit restaurant stond eigenlijk al een flinke tijd op ons "verlanglijstje", maar de foto's van de inrichting hebben me eigenlijk al een paar keer tegen gehouden om een reservering te maken. De uitstekende recensies hebben ons toch overgehaald om ons daar maar eens overheen te zetten en eens richting Breda Centrum te gaan.
    Het gevoel welke ik van de foto's van de inrichting kreeg, werden wel bevestigd ter plekke. Ondanks het feit dat het tegen een klooster oid is aangebouwd mist het sfeer. Je zit echt in een serre en het doet allemaal wat kil aan.
    De ontvangst was verder prima en we werden naar onze tafel geleidt. Als aperitief werd een lekkere cava aangeboden waar we gebruik van hebben gemaakt.
    Waar we normaal eigenlijk voor een menu van de chef gaan, besloten we deze keer een a la carte te gaan eten, omdat dit dan meestal ook iets grotere porties per gerecht betekent.
    De eerste amuses kwamen op tafel. Het krokantje was ok, maar je verwacht bij een amuse een klein smaakbommetje. Dit bleef een beetje afwezig. De 2e amuse maakte dit helemaal goed gelukkig.
    Als voorgerecht ging ik voor de steak tartaar met mierikswortel en bloemkool. Heerlijk gerecht, hoog op smaak, zalige texturen. Alleen vrij klein, wat nogal werd geaccentueerd door het formaat van het bord. Mijn vrouw ging voor de Coquille met paling & yoghurt. Heerlijke smaken en prima bereiding.
    Nu waren de tussengerechten aan de beurt: Mijn vrouw ging aan de roodbaars met paling. Wederom heerlijk op smaak. Dit gold ook voor mijn gelakte buikspek met ganzenlever. Maar, deze gerechten waren zo mogelijk nog kleiner en op nog grotere borden geserveerd.
    Op naar de hoofdgerechten: Mijn vrouw nam eend met wortel en kardamon. Ikzelf ossenhaas met ossenstaart. Zelden zulk mals vlees op. Ook geweldig op smaak. De crudite voegde helaas weinig toe. Verder weinig elementen op het bord, maar dat hoeft in principe ook niet. We hadden als supplement "dikke frieten met Belgische mayonaise" besteld. Deze viel compleet uit te toon. Als eerste zou je bij een restaurant als deze verse eigen gemaakte friet verwachten. Daarnaast was het een enorme portie welke totaal niet in verhouding stond tot de rest. Wellicht is het een idee om voortaan gewoon echt zelf verse frieten te maken maar dan in een kleinere portie?
    Als dessert namen we een kaasplank. Erg leuk gepresenteerd met gekaramelliseerde pecannoten en een ananas chutney. 2 Of 3 leuke uitschieters bij de kazen. Niet heel spannend. Hierna nog aan de koffie met friandises gegaan: Deze waren weer dik in orde.

Tja… Eigenlijk voldeed het eten qua smaak zeker wel aan de verwachting en was de bediening prima in orde. Maar als je met zijn 2-en voor ruim 200 euro 4 gangen a la carte gaat eten, vind ik dat je mag verwachten redelijk voldaan naar huis te moeten kunnen gaan. Als we niet zo'n belachelijk grote portie frites hadden gekregen, zou dit niet het geval geweest zijn en dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Ook was het jammer dat we naast de wijnkoelers gezet waren die om de haverklap aan/uit gingen en daarbij de nodige lawaai maakten.
    Kortom: Zouden we nog een keertje terug gaan? Ik weet het niet…