1. Voor het huwelijksjubileum van mijn ouders was de keuze gevallen op "De Lamme Goedzak" in Noordwijk. We hadden geen betere keuze kunnen maken. DLG is een restaurant op basis van de Franse keuken met een sfeervolle maar enigszins speelse presentatie, die hier en daar doet denken aan een jaren 70 bistro. De lokatie was optimaal, met uitzicht op de ondergaande zon boven zee. Er was ruimschoots (betaalde) parkeergelegenheid voor de deur.

Ik had de tomatensoep en de XL burger, die beide prima smaakten en heel stijlvol werden opgediend, waarbij bij de XL burger nog een heel origineel aardigheidje in de presentatie zat, dat ik niet zal verklappen. De kaart biedt vele interessante opties, maar op verzoek kan de keuken ook combinaties samenstellen (zoals dit vlees, maar dan met die andere saus etc.)

de bediening was enigszins informeel en geheel passend bij de ambiance. Qua vriendelijkheid heb ik het in vele jaren niet beter meegemaakt. Een foutje werd soepel hersteld en je had werkelijk het gevoel dat men zich het vuur uit de sloffen liep om je het naar de zin te maken. Ondanks dat er een tamelijk vol restaurant moest worden bediend, werd nooit de indruk van haast gewekt en kreeg iedereen aan tafel voluit persoonlijke aandacht. De ober hielp zelfs mee met het fotograferen (nodig, want het betrof een jubileum).

Het hoogtepunt was hoe het toetje werd opgediend. Men had een speciaal houten bord gemaakt met versieringen die refereerden aan het huwelijksjubileum. Dit was de kroon op een onvergetelijke avond!