1. Vandaag met twee personen gegeten in dit restaurant via een Groupon actie. Blijkbaar was de Groupon actie onbeperkt eten voor twee uur lang. Ik ben mee uit eten genomen en was niet op de hoogte van deze actie. Bij het inchecken is dit ons niet verteld. In mijn ogen een gebrek aan communicatie. Eenmaal gearriveerd aan tafel is ons alleen gezegd dat we ons aan de regels moesten houden. De regels betroffen de regels die op de kaart stonden en die, achteraf gezien, worden gehanteerd bij mensen die "gewoon" via het restaurant hebben gereserveerd en onbeperkt kunnen eten.

De service was de avond uitstekend en daar hadden we niks over te klagen. Drinken werd snel geserveerd. Op het eten moesten we wat langer wachten en er werden gerechten vergeten. Kan gebeuren, maar naast ons waren er slechts vier andere tafels bezet.

Na een bezoek aan het toilet kwam ik terug en werd mijn partner verteld dat hij nog binnen de twee uur had besteld, maar dat mijn bestelling op het randje van de twee uur was en dat ik acuut moest bestellen. Ik vroeg de ober of ik een minuut de tijd mocht gebruiken om de menukaart te bekijken om te bepalen wat ik voor de laatste ronde wilde bestellen. Dit was akkoord gaf hij aan en zo gezegd was hij binnen een minuut weer terug om onze bestelling aan te nemen. Hij nam onze bestelkaart op en binnen een minuut verscheen hij weer aan onze tafel om ons te melden dat onze bestelling buiten de gestelde tijd was. Erg bijzonder, want een paar minuten daarvoor gaf hij aan dat we nog mochten bestellen.

Helaas kwamen we niet uit dit gesprek, dus heb ik gesommeerd om de manager te laten komen. De manager hoorde nadien ons verhaal aan en gaf aan dat we nog een uur bij konden reserveren voor 12,50pp, terwijl wij nog niet eens aan ons toetje waren begonnen en dat deze ronde wilde bestellen.

Ik heb een andere optiek wat betreft gastvrijheid en klantvriendelijkheid.

12,50 voor een bolletje ijs ging ons te ver, maar wat ons vooral te ver ging was deze vorm van handelen. Er was met geen haarspeld tussen te komen, terwijl ons letterlijk is verteld dat een van de twee personen nog binnen de gestelde tijd is gebleven. Dan vooral niet te vergeten dat wij niet zijn gewezen op de "afgesproken twee uur".

Een heel bitter einde voor ons, terwijl we hem graag zoet wilden afsluiten.....

3,6