in Beek en Donk

Exclusief culinair genieten!

1. Bij binnenkomst zat het al aardig vol, wij namen een tafeltje richting keuken ik zie namelijk graag een kok werken.

Wij namen het drie gangen menu, met de tip van de gastvrouw dat de houthakkers steak behoorlijk groot was, ik had namelijk gezegd dat vier gangen te veel was en eigenlijk voor de steak wou gaan en toen kwam de tip van de gastvrouw en inderdaad goed dat ik voor de vis ging, zaten uiteindelijk behoorlijk vol.

Het voorgerecht beide, tartaar van Hollandse nieuwe met gewokte mosselen en een kroketje van Hollandse garnalen met dressing, een erg lekker gerecht en mooi opgemaakt.

Het hoofd gerecht voor mijn vrouw een gerookte eendenborstfilet en daarna gebakken met rode port saus.
    Ik had de gebakken witvisfilet met garnalen, dragon en tomaat, erg lekker maar de dragon kwam iets scherp door.
    De groenten hierbij was een salade en gewokte groenten ruim voldoende dit moesten meer restaurants moeten doen de groente, en frietjes met een heerlijke mayonaise.

Na gerecht beide kaasplankje met een lekker vijgencompote, de kazen waren een rode schimmelkaas (petit Munster) een blauwe schimmel, oud Amsterdam en een Brie, mooi lekker en dat was fijn de kazen op een plankje en een apart bordje voor het eten.

Alles bij elkaar lekker gegeten, de kok doet uiterst zijn best en het komt er goed en lekker uit compliment, in de bediening zou eigenlijk iemand bij moeten zodat de gastvrouw bij binnenkomst de gasten wat beter zou kunnen ontvangen.

In oktober komen wij graag terug voor het wild.

Vorige recensies van johan hellings

• Hier voor de eerste keer gegeten met de AH actie, wij vinden dat zo de AH actie ook gebruikt moet worden bij die restaurant waar je nog niet bent geweest of nieuwe.

Bij binnenkomst konden wij uitzoeken waar wij gingen zitten het kon ook buiten, plaatsje gekozen binnen omdat buiten direct aan parkeer plaatsen was.

Eerst een drankje en toen de kaart, het viel op dat er mooie combinaties waren van Vis en Vlees, wij gingen voor de drie gangen vier was ook mogelijk, maar achteraf toch de juiste keuze met drie gangen.

Voorgerecht, mijn vrouw nam de Tartaar van Hollandse Nieuwe met gewokte mosselen en een kroketje van Garnalen met tomaten dressing, mooi en lekker.

Ik nam de Rösti van aardappel met spekjes pulled chichken (oude kaas?)en een heerlijke mosterd mayonaise een heerlijk gerecht, jammer van de opmaak vrij klein plankje maar de smaak prima.

Wij dronken hier bij beide een witte Sauvignon, lekker.

Hoofdgerecht, mijn vrouw ging voor vis namelijk Kabeljauw met Garnaaltjes dragon en tomaat, gewoon heerlijk en ook een mooi stuk Kabeljauw.
    Ik nam de gegrilde houthakkers steak deze was ingesmeerd Piri Piri en kruiden boter, deze was heerlijk, hierbij kwamen voor beide Frietjes, salade, en gewokte groente met onder andere Bloemkoolroosjes, wortel, en boontjes.

Wij dronken weer een Sauvignon bij de vis en ik een Chileense Merlot, jammer dat er een niet wat krachterige rode wijn was voor bij het vlees.

Nagerecht, mijn vrouw een koffie het kaasplankje kon er niet meer bij.

Ik nam het kaasplankje vier heerlijke kazen en op een juiste temperatuur dus niet rechtstreeks uit de koeling o.a. vloeibare Brie, Munsterland een Oude Kaas en een Blauwschimmel, hierbij een appelstroop en? Lekker krentenbrood, jammer dat het op een te klein plankje lag alles lag op/tegen elkaar.

Afsluiter koffie met een keuze bonbon, lekker.
    Lekker en goed gegeten, voor ons was het eigenlijk te veel, maar komen zeker terug.