Op dit adres zit nu: De Stiftsjuffer

1. Vorige week was ik in De Stiftsschuur in Weerselo. In de idyllische omgeving wilde ik even lunchen. De kaart vermeldde:' eerlijke, verse ingrediënten'. Ik koos tomatensoep (5 euro), salade met geitenkaas (10,50) en versgeperst sinaasappelsap (3,95). Nog nooit heb ik in een restaurant zoiets slechts gekregen! De tomatensoep (in een koffiebeker) was een aangemaakte rode substantie, met daarin als enige vulling kleine snippertjes vruchtvlees van hooguit één soeptomaatje. Je proefde absoluut niets van een tomatensmaak. En in de salade zat niet bij elkaar meer dan twee afgestreken THEElepels aan geitenkaas; na lang zoeken vond ik hier en daar een kruimeltje. Er zat ook zoveel azijn op, dat ik uren later er nog last van had. Tenslotte: "er was geen versgeperst sinaasappelsap, omdat er geen sinaasappels waren". Wat ik kreeg (voor de gereduceerde prijs van 2,30) was wel oranje, maar verder niet te drinken. Het spijt me om zo negatief te moeten zijn, maar ik geef het door om anderen dezelfde teleurstelling en geldverspilling te besparen.

2,7