1. Donderdag is het de dag van de noedels en wel in soep vorm, ook wel bekend als de Japanse ramen. We hadden goede berichten gehoord en wilde het wel eens uitproberen.

Mooi nazomer zorgde ervoor dat we op het terrasje (1 tafeltje) konden plaatsnemen in de zon. Mooi herenhuis met gedecoreerde plafonds en basic inrichting. Het is overigens tevens een bakkerij waar ze prima zuurdesem brood verkopen.

De bouillon was op basis van het sap waarin shiitake was aangezuurd, op smaak gebracht met soja. Hierin een flinke portie noedels, reepjes aangezuurde shiitake, geroerbakte kastanjechampignons met gember, bundeltje enoki paddenstoelen, twee plakken zacht gegaard buikspek, ei met vloeibare dooier en blaadjes nori. Het geheel was lekker afgekruid, ik proefde steranijs en kardemom. Een maaltijdsoep met veel smaakbeleving, genieten!

Dat gaan we nog eens over doen.