Op dit adres zit nu: DROOM!

1. Zeker niet voor herhaling vatbaar; totaal mislukte romantische middag!

We hadden gereserveerd voor een romantische high tea.

Bij aankomst in het restaurant hadden we aangegeven te hebben gereserveerd en vroegen waar we het beste konden gaan zitten. Het antwoord hierop was geen welkom maar het korte antwoord: "daar". Na vervolgens daar plaats te hebben genomen duurde het een half uur voordat we het tweede contact hadden met iemand van het restaurant. Dit was iemand die ons een pot thee bracht (we kwamen voor een high tea) en ook enkele woorden zei: "alstublieft, ik zal de thee halen".

In het tussenliggende half uur hadden we ruimschoots de tijd genomen om ons te verwonderen over het restaurant en het personeel. Zo hadden we inmiddels zelf al begrepen door het uitvoerige gemopper van de eigenares? dat het koffieapparaat kapot was (onbeperkt koffie was onderdeel van het arrangement; mijn date drinkt geen thee), dat de thee op begon te raken - iets wat we zelf even later konden merken door de uitgebreide keuze tussen breakfast, rooibos en aardbeien thee.

Ook kwam een kind richting de bar gelopen, een meisje ver onder de 18 die vervolgens een glas koffielikeur kreeg van de eigenares. En een andere serveerster die een tafel opruimde door eerst vakkundig de tafel met een doek af te nemen om de glazen en flesjes heen, om vervolgens de glazen en het afval op te ruimen.

Het eten was vrij goed en smakelijk. Bij het serveren kwam de kok toelichten wat het was, het smaakte goed al kan crème fraiche bij scones in plaats van clotted cream echt niet.

Vlak voordat alles was opgegeten besloot het personeel pauze te houden. Ongevraagd werd een stoel van onze tafel gepakt en kwam het hele team naast ons zitten. Dit was voor ons het moment om te gaan.

Bij het afrekenen hebben we aangegeven teleur gesteld te zijn waarop de eigenares vrij aggressief/defensief reageerde. Een sorry kon er niet vanaf.

1. Beste Rob,
    In de eerste plaats wil ik mijn excuses maken voor wat er niet goed is gegaan en voor het gevoel dat u eraan over hebt gehouden. Mijn naam is Annelies Gossink en ik ben de bedrijfsleidster bij Brasserie Bloem. Brasserie Bloem is een horecaonderneming dat valt onder de Droom BV. Onderdeel van Stichting Driestroom. Mensen met en zonder afstand tot de arbeidsmarkt werken samen in het restaurant. Helaas kan ik niet alle dagen aanwezig zijn en heb deze dag niet gewerkt. Ik vind het dan ook niet fijn te lezen dat mijn personeel op deze manier met gasten omgaat. Ik streef ernaar dat we gastvrij en vriendelijk zijn. En daar waar het behoeft de problemen oplossen (zoals het kapotte koffiezet apparaat). In mijn ogen had dit anders opgelost kunnen worden naar u toe. Ik kan u zeggen dat desbetreffende collega hier zeker op aangesproken is. Ik zou het fijn vinden als wij toch tot een oplossing of een tegemoetkoming kunnen komen naar u toe. Zou u mij kunnen mailen zodat we in contact kunnen komen met elkaar? Mocht u daar natuurlijk nog behoefte naar hebben. Mijn mailadres is: anneliesgossink@driestroom.nl
    Ik hoop u te zien of te spreken en we de service nog eens over mogen doen.

Met vriendelijke groet,

Annelies Gossink