1. JK 909 punten

Voortreffelijk

Het broodplankje smaakte zeer goed met name de verse kruidenboter. Bij de pesto kan beter een klein lepeltje (detail).

Mixed grill is een aanrader, zeer mals en zeer goed van smaak. Zeker vers, goed product en perfect klaargemaakt.
    Vreemd houten bord en wellicht minder hygienisch maar een leuke presentatie met een mandje vol patat en een remoulade knoflook sausje.

Warme groente! Je vindt het niet vaak meer maar hier krijg je het nog. Boontjes met nootmuskaat en komkommer in zuur. Fijne combinatie. Ik laat mijn gezeur over twee soorten warme groente een wens. Aardappelen heerlijk van smaak.

Het hoofgerecht volgde het voorgerecht wel iets te snel op maar voor deze keer was dat geen probleem voor ons.

Al met al voortreffelijk. De laatste keer jaren terug waren de zaken niet goed voor elkaar. Hier is zeker wat veranderd. Een absolute aanrader.

Tip; zaterdag kan het aan de stamtafel luidruchtig zijn, vraag een tafel in de gezellige achterzaal.

Vorige recensies van JK

• JK

Vaker geweest maar dit maal zeer tegenvallend. Afgelopen jaar 5 keer bovengemiddeld goed maar dit maar zeer verrast tijdens het 41 jarige huwelijk van mijn ouders. Dit kwam waarschijnlijk door de drukte, er was een buffet in de achterhaal en in het restaurant zaten nagenoeg alle tafels vol.

- na een uur het eten gekregen, een kwartiertje ons afgevraagd waar het bleef.
    - in dat uur zijn wij eenmaal van drinken voorzien en niet gevraagd naar drinken of dat alles naar wens is (stokbrood). De bediening zat er duidelijk tot over de oren in. Dit was op een zondagavond.
    - het eten was goed maar een klein soepkommetje met aardappelen was veel te weinig. De bloemkool was lauw en terug gestuurd waarna we weer bloemkool kregen die niet warm was en we pas kregen toen we nagenoeg het eten op hadden. Bestelde mayonaise niet gekomen. Ook aardappeltjes kwamen te laat.
    - op het aangeven van onze klachten en ontevredenheid werd niets gezegd, niet meer of we ook nog wat voor na wilden. Ook niets aangeboden dus.

Er was deze zondag net even iets teveel wat mis ging. Jammer want we hebben hier alle voorgaande vier keren prima gegeten en zijn prima bediend.

Wij waren niet de enigen die om meer aardappelen vroegen. Een klein soepkommetje aan aardappelen is echt veel te weinig. Moet er bespaard worden op de aardappelen ofzo?

Met een buffet moet de eigenaar zorgen dat de bediening op orde is zo ook een cursus om gaan met ontevreden gasten. Bediening is niet bot, aardig maar weet blijkbaar niet hoe ze hier mee om moeten gaan. Alleen zeggen dat ze dat erg vervelend vinden en het hun spijt zou al genoeg kunnen zijn. Wij hebben wel begrip voor drukte. Meer aardappelen, bediening en een cursus van de baas voorkomt veel.

Normaal gesproken een prima zaak. Als het niet erg erg druk is.

6,5
  • JK

In januari 2012 hebben wij met 13 personen bij de molen gegeten (van de kaart). Wij hadden gereserveerd en bij aankomst konden wij kiezen uit twee tafels. Wij kozen de gezellige plaats bij de open haard. Het restaurant is oude stijl maar modern ingericht. Voor de rokers is er overigens een speciale rokers ruimte binnen.

We zijn zeer tevreden over de bediening. Goede uitleg over de kaart, vriendelijke en attent. Ze stonden de hele avond voor ons klaar en alle gangen kwamen met een goede timing. De reden dat ze van mij geen tien krijgen ligt hem in het feit dat de tafels eigenlijk iets te klein zijn waardoor je een klein beetje krap zit (er zijn ook andere tafels). Anderzijds maakt het dat ook wel weer gezellig. De voorzieningen schaar ik onder service.

Gezelligheid en eten dat is waar het om gaat en bij dit restaurant aanwezig. Wij hebben van de kaart gegeten (geen buffet) en een verscheidenheid aan voor-hoofd en nagerecht genoten. Van vegetarisch tot mixed-grill.
    Persoonlijk zie ik wel wat meer gekookte groenten bij het hoofdgerecht. Dit zie ik tegenwoordig wel meer bij restaurants. De verhouding 50/50 wat betreft warme gekookte groente en salade bij het hoofdgerecht lijkt een trend. Dit terwijl veel mensen als voorgerecht al salade hebben gegeten. Dan zit je niet bepaald gebakken als je de enige geserveerde gekookte groente bij het hoofdgerecht niet lust. Ik heb zelf het liefst gekookte bloemkool of broccoli en bijvoorbeeld witlof/ham/kaas bij het hoofdgerecht. Een beetje keus. Dit was ook de groente die de molen altijd aanbood.
    Bij de molen zat dit maal gekookte rode kool en een salade welke wel zeer smakelijk waren en het was ook voldoende. Drie schaaltjes aardappeltjes voor 13 man was een schaaltje te weinig maar bij het vragen kregen we twee meer en de vijfde kwam niet helemaal op. Wellicht wat moeilijk schatten.
    Sommigen hadden de proeverij gekozen(3-gangen). Deze had ik vorig jaar ook gehad maar alleen het voorgerecht vond ik wat standaard, hoofd en nagerecht top. Het voorgerecht in deze 3 gangen was echter veranderd en het leek me verbeterd (niet geproefd). Ik had de rundercarpacio, mixed-grill en dame blanche en allen zeer zeer smakelijk. Een dikke 9. Wat betreft de bieren was er een breed aanbod en ruime keuze. Iedereen was erg positief en er was niets wat tegenviel. Alles heeft mij en mijn familie voortreffelijk gesmaakt.

Prijzen zijn marktcomform, wellicht iets hoger dan gemiddeld maar dat is het dubbel en dwars waard. Mooie locatie en goed eten, een aanrader!