1. Gioia Italiana is een Italiaans geleide échte trattoria. Dat betekent écht Italiaans eten. Wat is de aanpassing aan Nederland? Het menu, op een dubbelzijdig.
    A4-tje, is in het Nederlands. Oh ja, op het schoolbord aan de muur en op je tafeltje hebben ze ook.
    Nog een aantal dagelijkse specialiteiten, afwijkend aan het menu. Je krijgt vooraf op een schattig schoteltje een stukje stokbrood met een tomatensalsa, olijfolie en balsamico; heerlijk! Dan het menu zelf: we aten met vieren vooraf een 2-persoons antipasti.
    Schotel: olijven, vleeswaren, gedroogde tomaten, kappertjes, paddenstoelen, met enkele sneetjes vers stokbrood. Ruim voldoende voor 4, zoals de serveerster ook al had aangeraden. Als hoofdgerechten: een lasagne van aubergine en 3 maal pasta: spaghetti met garnalen, met vis (en garnalen) en met biefstuk. Zonder uitzondering goddelijk, exact goed en voor een van ons: iets te veel. We dronken er een goed gekoelde witte sauvignon bij. Enig minpuntje: mijn pasta met garnalen had iets meer gevuld kunnen zijn. Daarna een heerlijke koffie en we gingen voldaan naar huis.

Maar ja, dat wilde ik dus eigenlijk niet vertellen, want het is nu al zo lastig te reserveren. Op basis hiervan wordt het alleen maar drukker…

Tip 1: Reserveer op tijd! Dat is dus: enkele dagen van te voren.
    Tip 2: Je kunt ook afhalen! Bel je bestelling vooraf dan door en geef aan hoe laat je langskomt. Je neemt je heerlijke maaltijd dan zo mee!