1. Jg Vd berg

Wij hebben meer dan een uur zitten wachten op vier ovenbroodjes. Er bleek slechts een wc te zijn voor het hele restaurant. Het deurslot was kapot. Toen ons bij afrekenen gevraagd werd of wij tevreden waren hebben wij deze klachten geuit. We kregen te horen dat we dan ook niet tijdens lunchtijd moesten komen. Hoe egocentrisch kan je zijn? Ze hadden natuurlijk moeten waarschuwen voor die wachttijd. Wij zullen ons niet meer vertonen in Nonna.

5,1

1. Bests Fam. vd Berg,
    Wat ontzettend jammer dat u dit bij ons is overkomen.
    Wat ontzettend jammer ook dat u niet vermeld dat het een feestdag was in Kampen met honderden mensen en wij binnen en buiten vol zaten...
    Wat ontzettend jammer ook dat u niet gezien heeft dat wij ons uiterste best voor al onze gasten hebben gedaan en altijd met verse produkten werken of het nou druk is of niet.

Wij hopen u toch nog een keer terug te mogen zien en u ons een eerlijke kans geeft.
    Fijne dag en een warme groet van Nonna, Saluti

2. Nou de reactie van Nonna is is opnieuw super egocentrisch en daarmee totaal niet klantgericht. Als ik het goed begrijp is het onze eigen schuld is dat we daar een uur hebben zitten wachten op niet zo heel lekker eten. Wij hadden niet zo stom moeten zijn daar binnen te lopen als het druk is. Ze hadden natuurlijk gewoon moeten waarschuwen voor die wachttijd. Dan waren we niet naar binnen gegaan. Ik wist trouwens niet eens dat het een feestdag was. Welke eigenlijk? Over die ene. uit noodzaak geboren genderneutrale wc zal ik het verder maar niet meer hebben.

3. Beste vd Berg,
    Nogmaals, wij doen er alles aan om het voor iedereen naar de zin te maken en alles vers te bereiden.
    Helaas is dat bij u niet gelukt.

Warme groet,
    Nonna

4. Geachte heer of mevrouw Van de Berg. Met verbazing heb ik uw recensie gelezen. Inderdaad, hoe egocentrisch kun je zijn? Die vraag zou ik juist u willen stellen. U redeneert uitsluitend vanuit uzelf.
    Klantgericht betekent niet dat alles wat een klant wenst ook zonder meer en altijd gebeurt. Het gaat om een samenspel!

Dat het een feestdag was (welke doet niet terzake) kon u opmaken uit de enorme aantallen bezoekers. Dat is geen excuus, wel een goede verklaring dat het mogelijk langer heeft geduurd dan u bent gewend. Meer dan een uur (dat is lang hoor!) lijkt mij overdreven, al wil ik best aannemen dat dit uw gevoel is. Wanneer zoiets (bij uitzondering) gebeurt, zal iemand van de bediening u ongetwijfeld hebben geïnformeerd. Ik wil niet zeggen dat u 'zo stom' was er binnen te gaan, maar u had inderdaad wel kunnen vermoeden dat het mogelijk wat langer zou duren.

'Niet zo heel lekker eten', schrijft u. Dat is eerlijk gezegd niet zo duidelijk. Gezien de overige zeer positieve recensies over Nonna, juist ook over de kwaliteit, lijkt me dit ook erg onwaarschijnlijk.

U bent een uitzondering in de recensies. Dat zou u toch ook te denken moeten geven. Het zou u dus sieren wanneer u Nonna nogmaals bezoekt, waartoe zij u uitnodigen. Hopelijk heeft u dan een beter ervaring.
    Met vriendelijke groet!