1. Als rasechte Sluizenaar komen wij natuurlijk ook geregeld met ons gezin bij Antonio en Dominque, alhoewel veel mensen nog altijd Bruno als de Patron zien. Na al die jaren ( ik weet nog goed het allereerste begin, lang geleden) zijn onze kinderen inmiddels ook erg "Romagna" minded. Als we vragen zullen we uit eten gaan, klinkt het altijd volmondig uit alle drie de monden: Naar Bruno! En wie spreekt altijd de waarheid, juist ja kinderen.

Bij de voorgerechten zit er gewoon altijd (versgebakken) brood en als je een grote eter bent en je besteld alleen een portie lasagna en je weet dit van je zelf, is het misschien handig om ook een voorgerecht en nagerechtje te eten. Ach zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorgaan, het is niet voor niets dat stadsgenoot Sergio hier graag en geregeld komt.

Zakelijk gezien ben ik al heel wat keren met goede relaties en opdrachtgevers naar "Romagna" geweest en elke keer opnieuw meer dan lovende reacties. Vaak nemen we dan een verrassingsmenu. Je geeft vooraf aan met hoeveel personen je komt en een indicatie wat het menu mag doen, wat je dan allemaal krijgt, te gek voor woorden. Het enige nadeel hieraan is dan de andere morgen als je de weegschaal weer eens "calibreert". Wel Antonio, Dominique en de rest van de crew, ga absoluut zo voort, jullie zijn een ijzersterk team en laat je niet van de wijs brengen door anderen, de echte liefhebbers weten wel beter.