1. Ellis 200 punten

Vreemd dat de horeca in het algemeen niet beter in speelt op het prachtige weer in de weekenden.
    Er valt zo veel te halen!
    Ook weer vandaag bij In Petto…
    Medewerkers die niet op elkaar zijn ingespeeld, bestellingen moeten worden doorgeven aan de keuken via een app met een door het zonlicht onleesbaar schermpje, bestellingen niet naar de juiste tafels brengen, bestellingen zijn incompleet, je wilt bestellen en er wordt gezegd dat er een collega komt die nooit is gekomen, medewerkers niet er niet uit zien qua kleding (man in streepshirt met een niet passende jeans), er wordt geserveerd en wat van eerdere klanten op tafel staat wordt niet meegenomen, er werd aan een 60 plusser gevraagd: Zeg, heb JIJ al besteld?
    Zet een of twee mensen extra in op zo'n dag en je gasten worden goed geholpen en komen graag weer terug. Dat haal je er echt wel uit, want de kaart is goed en de locatie prima!
    De zeep op het toilet was trouwens op.
    Het zijn de kleine dingen die het doen…

5,5

1. Goedemiddag Ellis,

allereerst dank je wel voor je recensie. Dit zijn allemaal terechte punten waar we iets mee moeten doen en aan werken.

Ik ben het ook helemaal met u eens dat er op dit soort dagen heel veel te halen valt. Ik ben het dan ook helemaal met u eens om iemand extra in te zetten om alles beter te begeleiden en meer omzet te kunnen genereren. Alleen het probleem zit hem niet in dat ik dit niet wil, heel graag zelfs. Het probleem zit hem in het feit dat ik op dit soort dagen geen personeel kon vinden en dan zijn we ook bijtijds begonnen met lijntjes uitgooien. We liepen al met twee freelancers om een team op de been te brengen voeg daar twee dames aan toe, die net een maand in dienst zijn. En je krijgt zoals u schrijft een team wat niet goed is ingewerkt.

Nogmaals dank voor de tip en wil met deze reactie alleen geven dat de wil er zeker wel is, maar we het gewoon op deze dag niet voor elkaar kregen om een goed team op de been te krijgen.

p.s. we waren niet aan het whatsappen, maar het zijn handies om bestelling door te geven. Iets tegen de zon zou daarentegen wel fijn zijn, klopt!

MEt vriendelijke groet, Bram