1. Op aanraden van vriendin gaan lunchen bij Pigalle. Van te voren gebeld of de hond mee mocht en dit mocht! Fijn!
    Bij binnenkomst aangenaam verrast. Leuk interieur, warme sfeer.

Er kwam meteen iemand het drinken opnemen. We bestelden drinken maar gaven aan op iemand te wachten voor we lunch gingen bestellen. Zij was er na een kwartier. Ondertussen was het een stuk drukker geworden.
    Opnieuw kwam gelijk iemand drinken opnemen en ook deze keer stond het snel op tafel. Erg goed.
    Maar... ineens waren we vergeten. Niemand kwam meer de bestelling opnemen, ook niet na vragen van ons. Na drie kwartier nog steeds niemand geweest. We zaten er als één van de eersten. Eindelijk kwam iemand naar ons toe: Excuses, ze waren de bon kwijt geraakt. De broodjes zouden met spoed worden gemaakt. Nou zijn wij niet de beroerdsten, kan gebeuren. Wel gaf ik aan het fijn te vinden als we iets ter compensatie zouden krijgen. Dit zou overlegd worden.
    Na ruim een kwartier kwam onze bestelling.

De serveerster kwam naar ons toe en bood ons aan om of een drankje van de zaak te krijgen of er voor te kiezen dat wat we hadden gedronken niet te betalen. Sympathiek voorstel. Wij kozen voor het eerste.

Toen we wilden afrekenen werd ons gevraagd welk tafelnummer wij hadden en wat we allemaal hadden besteld. Ik reageerde wat verbaasd met “Nou, wij zaten aan de tafel waar er nog al wat mis ging.”. Er stond nog een dame achter de toonbank die duidelijk de broodjes maakte en zij besloot om op een zeer onvriendelijke manier ons mede te delen dat het niet de schuld van deze serveersters was en dat zij er toch niks aan konden doen? Het systeem lag plat!
    De uitleg was plausibel genoeg, maar de manier waarop was zo klantonvriendelijk, helemaal na het lange wachten. Buiten proporties.
    En hiermee jaag je klanten weg.