1. rrrobb 6812 punten

Op een koude zondagmiddag vroeg maakte Hengelo een verlaten indruk. Er waren ook veel restaurants (nog) niet open. En zo viel onze keuze op Ugarit. De uitstraling sprak me niet zo heel erg aan dus ik had ook bepaald geen hoge verwachtingen. Maar het leek ons toch beter als een shoarmatent, een snackbar of de Chinees. Opvallend aan de inrichting waren de "gouden" muren en er klonk wel authentieke Arabische muziek. We mochten een tafeltje uitzoeken, maar toen we er eentje gekozen hadden bleek die toch gereserveerd te zijn omdat die samengesteld zou worden met een ander tafeltje vanwege een groep van acht personen die zou komen. (Maar die we verder niet gezien hebben). Maakt niet uit. Er was nog een leuk tafeltje voor het raam. De bediening bestond uit twee jongere gasten en een oudere man. Die man kwam een praatje maken bij onze tafel. Hij vertelde dat de eigenaar zijn arm gebroken had. Hij was een goede vriend van de eigenaar en ingehuurd om de jonge gasten in de gaten de houden. En ik denk dat dit wel terecht was. Die jonge obers waren erg met hun telefoon bezig en ze waren ook vergeten om onze wijn te bezorgen als de oudere man daar niets van gezegd had. Die oudere man was een goede greep van de eigenaar, want anders weet ik niet of we hier nou wel zo leuk gegeten zouden hebben. Dankzij hem was de bediening nu uitstekend. En ik vond het ook wel leuk dat hij zo open naar ons was om uitgebreid de ins en outs van het restaurant te vertellen. Hij maakte een betrokken indruk.
    We kozen voor het driegangenmenu van 15.99. Vooraf voor mij twee koude mazes. Gepureerde kip en tzatziki. Mijn vrouw had linzensoep. Heerlijk vers gebakken brood erbij. En een uitstekend begin die mijn verwachtingen al gelijk overtrof. Als hoofdgerecht hadden we allebei gegrilled vlees. Ook al van uitstekende kwaliteit en heerlijk gekruid. Bovendien was het ook een grote hoeveelheid dat je alleen met het hoofdgerecht al genoeg eten gehad zou hebben. Maar er was ook nog een derde gang. Heerlijke baklava met een bolletje bananenijs en chocoladesaus. Drie glazen wijn en een rekening van 45 euro samen. Dat is een uitstekende prijs / kwaliteit voor zoveel lekker eten. Maar goed, zonder die goede vriend van de eigenaar had het ook anders uit kunnen pakken denk ik. De recensies hier zijn ook erg verdeeld. Of goed of slecht. Er tussenin lijkt niet te bestaan. Wij zaten aan de goede kant dus.