faillissement

Op dit adres zit nu: Brasserie Zin

1. Disclaimer: ik heb vroeger met Richard van Goor gewerkt in Praag.

Eerste ervaring bij de Albatros. Nog nooit naar Zandvoort gereden om gericht in een restaurant te gaan eten. Dit restaurant is echter niet de standaard toeristen toko met 4 talig menu voor een paar tientjes. Kon in de Haltestraat gratis parkeren (na 20u), nagenoeg voor de deur. Restaurant heeft een grote tent voor de deur waar je kunt dineren en roken. Mijn voorkeur ging uit naar een rookvrije tafel binnen, waar de ambiance ook veel huiselijker is.

Snelle en zeer voorkomende bediening, de highlights van de kaart worden mooi gebracht, waardoor onze keuze viel op de king crab (zowel naturel als orientaals), oesters en de bouillabaisse. Heerlijk malse krab, beide varianten! Erg genereuze porties. Oesters dagvers en lekker met glaasje champagne erbij. Hoofdgerechten opgediend op mooie grote borden, bouillabaisse van goede dikte, met keurig rondgesneden toast met rouille. Ruim gevuld met diverse vissoorten precies goed gebakken. King Crab orientaals vond ik persoonlijk nog lekkerder dan naturel, maar je moet van de soja-sesam saus houden. Tagliettelle met bosui ook smakelijk, maar ik miste hier toch een groente. Die had ik erbij moeten bestellen.

Dessert Creme Brulee, Richards paradepaardje die aan tafel gebrand wordt. Smaak was uitstekend, (zeker in combi met de Banyuls) maar ik vond de borden net te diep. Hierdoor was het temperatuurverschil m.i te groot.

Slechts 1 van ons 2en heeft wijn gedronken, hierdoor vond ik de €170 ex tip wel aan de hoge kant. Maar we hebben heerlijk gegeten en daardoor zou ik toch terugkomen.