1. We waren hier eerder geweest voor de vermaarde ansjovisjes, maar ik had het idee dat er flink was geïnvesteerd in de inrichting. Alles zat keurig in de verf, hagelwit tafellinnen, mooi servies en bestek.

Hoewel niet alle tafeltjes aan de rechterkant bezet waren, werden we verzocht plaats te nemen in de (lege en dus ongezellige) linkerkant van het restaurant. We waren er niet gelukkig mee, maar er zouden nog minsten 3 tafels vol komen te zitten, werd ons verzekerd. En dat was ook zo.

De amuse was niet spectaculair: een stukje buikspek met een geconfijt uitje en wat gekruide koude charlotte aardappel.

Daarna kwam er heerlijk knapperig brood op tafel, nog een beetje warm met voortreffelijke Guernsey. Prima!

Ook de keuze aan wijnen per glas liet niets te wensen over. Namen als Hugel Gentile en Torres Sante Digna zag ik nog niet vaak in een restaurant als dit. Men doet zijn best goede betaalbare wijnen per glas te serveren.

De bouillon van parrelhoen had weliswaar een stevige smaak, maar had verder weinig om het lijf. De gebakken oosterscheldemakreel echter was heerlijk, mooi sappig, goed gecombineerd met wat kappertjes, brunoise van tomaat en een torentje van Charlotte aardappel.

De in zijn geheel gegrilde zeebaars als hoofdgerecht toonde wel erg groot op ons bord! Erbij huisgemaakte remouladesaus en wat ratatouille-achtige groenten.

Hoewel de crème brulée van mijn tafelgenoot niet helemaal zijn goedkeuring kon wegdragen (hij vond 'm te zoet) was het beslist geen kant-en-klaarprodukt. Dat siert de chef! Er wordt alom veel te veel convenience food gebruikt.

De thee wordt hier geschept uit kleine blikjes en voor je in een zeefje gedaan. Voor een theeleut als ik niet meer dan normaal, maar waar vinden we het nog in de restaurants? Chapeau dus. De espresso van mijn tafelgenoot echter viel jammerlijk genoeg erg tegen. Geen crémelaag, weinig dieptesmaak.

De stukjes boterkoek erbij verdienen ook een beter alternatief. Vette hompjes die als afsluiting van de maaltijd niet bepaald zorgen voor een fijn mondgevoel.

Het is wel een plek om naar terug te keren, dat wel.