1. Zomaar binnen gelopen omdat het er gezellig uitzag vanuit het raam. Toen we binnenkwamen werden we gelijk geholpen door twee enthosiaste heren die ons eerst verwelkomden en daarna naar een plek wees.
    Ik en mijn vriendin zijn gaan zitten in een nisje die gestyled was naar een treinzitje, inclusief kapstok en bagagerek. Nadat ik mijn rugzak en jas daar had opgeborgen, ging ik iets te snel zitten waardoor ik toch wel 30 cm in de steol zakte. Na de eerste schrik zat het wel lekker. Door deze comfortabele bank, voelde de tafel eigenlijk net iets te hoog om helemaal gemakkelijk te zitten wanneer ik at.
    Het interieur heeft een leuke sfeer. Oude en moderne aspecten door elkaar gemixed in een juiste balans van strak en gezellig druk.
    De menukaart is stijfvol ontworpen. Een leuke tekst staat vooraan in de kaart en introduceert de achtergrond van het Eetcafé. Alle gerechten staan beschreven in het Nederlands en in het Engels.
    Als voorafje hadden we de broodplank die ons erg in de smaak viel. MIjn vriendin nam, voor het hoofdgerecht, de spareribs. Erg lekker mals vlees met heerlijke sausjes. Ikzelf nam de varkensrob roast. Het formaat was voor mijn maag net iets te klein maar, de kwaliteit was fantastisch. Heerlijk genoten van het vlees en nog een extra royale portie friet erbij besteld.
    De hele avond vriendelijk bediend door een aardige en opgewekte jongen. Het kwam over dat hij het naar zijn zin had in Bij de Jonge.
    Enige nadeeltje voor onze plaats was dat het zich naast de deur naar de keuken bevond. Het felle licht uit de keuken verdrong het gezellige licht wat verder in het Eetcafé hangt en ad en toe kon ik de communicatie tussen de koks meekrijgen. Ik had ergens anders kunnen gaan zitten maar, na enig rondkijken denk ik dat er 3 á 4 tafels buiten de tafel waaraan ik zat, last zouden kunnen hebben van het licht en het geluid.
    Zeer tevreden naar buiten gelopen! Super lekker voor een avondje uit.