1. Gisteren gegeten bij Oogst en we besloten te gaan voor een 3-gangen menu a €28 + 'gratis' dessert. Toen we 3-gangen genuttigd hadden, vroegen wij aan de bediening of we i.p.v. zoet dessert ook de kazen konden kiezen voor hetzelfde geld. Daar werd bevestigend op geantwoord. Even later, toen we definitief voor de kazen hadden gekozen, nogmaals aan de bediening gevraagd of we i.p.v. zoet dessert de kazen mochten kiezen. Dit beaamde ze wéer met volle overtuiging. De maaltijd afgesloten met kazen en daarna nog koffie/thee. De rekening gekregen en daar hadden ze, tot onze volle verbazing, een 4-(losse)gangen menu a €36 (4 x een gang van €9) gerekend. Dus voor 3 personen €24 (3 x €8) méér dan het bestelde 3-gangenmenu. Medegedeeld dat er hier sprake is van een vergissing. Ze gaven toe ons inderdaad tot tweemaal toe verkeerd geïnformeerd te hebben.
    Stel dat we echt voor het 4-gangen menu waren gegaan, hadden ze ons ook nog een zoet dessert (voor €1 extra, het 4-gangenmenu + dessert kost nl. €37) moeten aanbieden. Ook dat is niet gebeurd. Het enige argument waarom ze de rekening niet konden aanpassen was, dat het zoete dessert in de keuken al gemaakt was en dat het anders weggegooid zou moeten worden (?). Er was trouwens keuze tussen 2 soorten zoete desserts; erg ongeloofwaardig dat er in de keuken 6 desserts voor ons klaar stonden. Heel vreemd en een enorme smoes.
    Wij gaan vaak in goede restaurants uit eten, maar nog nooit zoiets meegemaakt. Tot tweemaal toe een vergissing maken, dat zelfs toegeven en daar helemaal niets mee doen. Een goed restaurant kenmerkt zich volgens ons óók dat ze fouten klantvriendelijk oplossen. HIER KOMEN WE DUS NOOIT MEER TERUG. Wees alert op de keuze van het dessert. We hebben dus uiteindelijk 3 gangen + kaasdessert op voor de prijs van een 4 gangen + dessert.
    Pure belazerij!

1,1