1. Vlak voor de overname door de nieuwe eigenaars Ben en Marieke was ik niet meer gemotiveerd. Voor een realistisch oordeel over proeverij de Rietstulp raad ik u aan om de recensies serieus te nemen die geplaatst zijn na 22 september

Ronald de Groot,
    Vorige eigenaar restaurant de Rietstulp

Vorige recensies van Ronald de Groot

• Beste meneer Hogeboom,

Ik ben zeer blij dat u tevreden bent over deze zeer gezellige avond, maar het meeste heeft u aan uw vrouw te danken. Zij was zeer duidelijk met het bespreken van deze avond wat zij wilde en dat hebben wij gedaan. maar ook voor ons was het een zeer gezellige avond, zeker door de humor van u en uw gezelschap.

Ronald
    uitbater Restaurant de Rietstulp

• reactie op de recensie van meneer Fania op 3 mei

Beste
    Nico& Jolanda Fania en Aad & Ellie Koopman.

Ook jullie moet ik een compliment maken als bijzondere fijne gasten. Het was s'middags erg gezellig en s'avonds waren jullie bijzonder dankbare gasten. Gasten zoals jullie maken mijn werk een hobby

tot ziens in de Rietstulp!!

• Reactie op recensie van jane op 29 april,
    Beste jane,
    blij dat je zo tevreden bent. het was die avond zeer druk en dat het zo goed is gegaan is dankzij mijn medewerkers die zich die avond niet voor 100% maar voor 200% hebben ingezet om het iedereen naar de zin te maken!
    ik hoop gauw tot ziens

Ronald, uitbater restaurant de Rietstulp

• reactie op recensie marinka van 11 maart

Beste Mevrouw,
    Ik ben verbaasd over uw reactie op deze site. Die avond heeft uw tegen mij en medewerksters gezegd dat jullie het erg gezellig vonden.Dat het lang duurde voordat het eten opgenomen werd, komt omdat jullie niet tegelijk binnenkwamen. Dat ik voorstelde dat je een menu nam dat was om de reden dat je vier gangen bestelde ter waarde van
    € 31,50 en als je een 5 gangen menu nam met de zelfde gerechten die je bestelde was dat € 25,00 alleen met extra soep. Jullie waren met 7 personen en er werd door diverse mensen vier gangen besteld maar de mensen die een soep bestelden en een hoofdgerecht moesten daarom inderdaad lang wachten. Dat is ook de reden geweest dat ik vroeg of jullie om een bepaalde tijd weg moesten maar dat was geen punt. Ik vat de avond als volgt samen: wij kregen die avond complimenten van uw gezelschap, een forse fooi, en werden nogmaals bedankt bij de deur. Ik vraag me af hoe u weggaat bij een restaurant als u tevreden bent.

Ronald, uitbater restaurant de Rietstulp

• Reactie op recensie van Janny Wermeskerken van 24 januari

Beste Janny,
    Ik ben blij dat het zo goed bevallen is bij ons. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het die avond niet druk was en dat we jullie wat extra aandacht konden geven.
    Ik hoop jou en je collega's dan ook gauw weer te zien

Met vriendelijke groet,
    Ronald, uitbater Restaurant de Rietstulp

• Reactie op recensie van Mieke op 1-04-2011

Beste Mevrouw Mieke,

Leuk dat u er weer was. Ik heb u niet opgemerkt die dag omdat ik achter bezig was met klusjes. Ik zei al in mijn vorige reactie dat u op mij een ervaren indruk maakt wat betreft restaurantbezoek, daarom vind ik het een groot compliment dat u gelijk ziet dat wij erg ons best doen op de uitstraling van het restaurant.

( geverfd, nieuw grind, schoonmaken van rieten dak etc.)

Ik hoop u gauw weer te begroeten,

Ronald, uitbater Restaurant de Rietstulp.

• Reactie op recensie van mevrouw Mieke van 12 - 03 - 2011

Beste Mevrouw,

Dinsdag 8 maart jl. was het niet druk dus ik kan me u goed herinneren. U maakte op mij een ervaren indruk wat betreft uit eten gaan, gezien uw kennis van de gerechten en de wijn die u bestelde. Daarom vind ik deze goede recensie een groot compiment voor de Rietstulp.

Ronald, Uitbater van de Rietstulp.

• Reactie op de recensie van Lucia en Frans van 05-03-2011

Beste Lucia en Frans,

Heel vriendelijk bedankt voor deze goede recensie.

Maar nu een compliment aan jullie adres,

Jullie hadden al het vertrouwen in het team van de Rietstulp en hebben wat dat betreft alles aan ons overgelaten. Dat maakte het voor ons zeer gemakkelijk om creatief en gastvrij te zijn. Dus ook voor ons was het een zeer plezierige avond.

Met vriendelijke groet,

Het team van de Rietstulp.

• Reactie op de recensie van Lia.

Beste lia,

Bedankt voor de goede recensie op 18 februari. Maar ik vind dat jij ook een goede recensie verdient als gast. Je kan echt genieten van de ambiance, het eten en een goed glas wijn.

Gasten zoals jij maken mijn werk een hobby.

Ronald.

• Reactie op onderstaande recensie.

Meneer knol heeft gelijk. Het ging niet vlekkeloos bij hem en zijn familie. Ik had daar op die avond ook geen goed gevoel over maar kon door drukte daar geen aandacht aan besteden.

Ik zou via deze weg graag willen vragen of de heer Knol contact met mij wil opnemen zodat ik dit alsnog kan corrigeren.

Ronald, uitbater restaurant de Rietstulp.

• Reactie op onderstaande recensie.

Wat klopt is dat de perzik uit blik komt (hanos) maar de bosvruchtenpuree is wel degelijk vers. De eend is een kwestie van smaak, daar heb ik nog nooit klachten over gehad. De "ezelsoren" is mesclum sla en gebruik ik als garnering.

De everzwijn hoorn des overvloeds ( dit zijn trompetpaddestoelen) wordt geserveerd met de jus van de zwijnbiefstuk. En niet met paddenstoelensaus. Dan de garnituur:

De halve perzik uit blik ( hanos) en de verse bosvruchtenpuree.

Geserveerd op een bedje van radijsscheut ( dus geen alfa falfa)

De stoofperen is weer een kwestie van smaak ( over het algemeen alleen complimenten) De aardappelen (parels van de boer uit Emst) bakken wij in de boter dus voor u misschien iets te vet maar zonder kerrie. Alleen voegen wij wat paprikapoeder toe voor de kleur De sla is ijsbergsla (geen kropsla) van 't Hof van Twello (streekgebonden) met garnering van tomaat, komkommer en geitenkaas met kruiden uit Terwolde( streekgebonden) die ik inkoop bij de hanos. Nu we het toch over de Hanos hebben, wat is er mis met Veluwsch wild van de hanos? Ik hoop dat deze meneer zich aan zijn woord houdt en inderdaad niet meer bij mij binnenkomt.

Ronald, uitbater restaurant de Rietstulp.

• ronald, uitbater restaurant de Rietstulp

Meneer pieter vertelt dat hij zaterdag 3 1/2 uur? moest wachten op drie kopjes soep en een hoofdgerecht en zegt dat hij daarna is weggegaan. Ik kan me niet herinneren dat er een tafel is geweest die alleen soep heeft gegeten. Het was inderdaad erg druk die avond, maar 3 1/2 uur is erg overdreven.

Ik kan me ook niet herinneren dat iemand gevraagd heeft waar het eten blijft, ik zou dat wel doen na een half uurtje, al was mijn gezelschap nog zo gezellig.