1. Kerstavond wou ik mijn vriend verrassen met een leuke verrassings 5-gangen diner bij de Euromast. We waren er om half 7. Het duurde even voordat we een flesje wijn konden bestellen, maar alle begrip omdat je ziet dat de personeel zijn best doet.

Alles duurde lang, de porties waren veelste klein. Als het bijzondere gerechten waren geweest met smaak verrassingen, had me dit niet zoveel uit gemaakt. Maar ik vond het niks bijzonders en de porties waren meer amuses… Eerdat het volgende gang er was, had ik het andere al verteerd. We hadden enorme honger, wat niet goed was voor ons humeur. Het personeel wist wat er aan de hand was, maar vertelde niks, alleen dat het druk was in de keuken. Als we de reden hadden geweten, hadden we misschien meer begrip hiervoor. Je zag mensen een rondje lopen "Even de benen strekken" alsof je in een vliegtuig zit.

We hebben van half 7 tot kwart over 10 grotendeels gezeten en gewacht, want toen was de 4e gang er nog steeds niet. Tafels om ons heen zagen we vertrekken en andere gasten kwamen naar onze tafel toe met de vraag: "Duurd het bij jullie ook zo lang? " We vonden dit zonde van onze kerstavond en besloten om weg te gaan in de hoop dat we ergens anders nog een hapje konden eten zo laat.

We zijn naar de manager gelopen en hebben gezegd dat we dit zonde vinden van onze geld, tijd en dat we graag naar huis wilden.
    Hij had alle begrip hiervoor en gaf de reden dat het halverwege de avond ergens mis was gelopen. Gelukkig zijn we er samen uitgekomen en is er een groot deel van de rekening afgetrokken.

Ik geloof nog steeds dat dit een mooie tent is waar je goed kan eten, want ik had er vele goede verhalen over gehoord, maar dit was niet hun avond.

We komen zeker nog eens terug als het geen feestdag is en bestellen dan iets van de kaart i.p.v. een verrassingsmenu.

Want een verrassing… dat was het zeker!

2,5