in Haarlem

Welkom bij Restaurant Scampi

1. Gistereen met mijn echtgenoot wezen eten bij Scampi. We hadden het maandmenu. Mijn man nam de salade van gerookte eendenborst en ik de terrine van van gerookte zalm met Hollandse garnalen. Niet alleen vonden we het verrassend om te zien, maar ook nog eens overheerlijk! Hoofdgerecht: beiden hadden we de tonijn van de grill. Dit was nog verrassender: een flink stuk, wat precies goed gegaard was, boterzacht en rosé met daarbij beetgare groenten in een lichte tomaten basilcum saus. Petje af voor de kok. Zelden zo iets lekkers gegeten. Erbij werden knapperige frietjes geserveerd en een frisse salade. Als nagerecht: de duo van chocolade, welke precies in balans was: een heerlijk warme souffle, met een bolletje ijs en chocolademousse en een dotje slagroom met een aardbei en een chocostick. Een heerlijke avond waarin wij beiden hebben genoten van een ware smaaksensatie voor een uitstekende prijs.