in Oud Beijerland

Verrassend creatief… en tot in de puntjes verzorgd

1. Alweer voor de derde keer hier gegeten. De inrichting is wat gemoderniseerd maar verder is alles nog even goed als daarvoor. Heerlijk eten en een erg vriendelijke en attente bediening. Blijft voor herhaling vatbaar.

Vorige recensies van rrrobb

• In 2014 hebben we hier ook al eens gegeten. Toen met Groupon. En ondanks de valkuilen van toen had ik er toch prima herinneringen aan. Ik herinnerde me vooral het lekkere eten. En dat is een goed teken. Toch zijn we er daarna niet meer geweest. Gisteren waren we er met de AH actie. Een drie-gangen menu van de chef en het tweede gratis. De ontvangst door de gastvrouw was weer heel hartelijk en het decor was ook niet veel veranderd. Maar dat is prima, want het is een leuk ingericht restaurant. Vooraf een amuse van het huis. En toen konden we kiezen uit vis of vlees. We kozen voor beiden, zodat we samen alles konden proeven. Het werd geserveerd met een uitgebreide uitleg van alles wat er op onze borden lag en dat vind ik altijd wel erg leuk. En over de smaak valt ook weinig negatiefs te zeggen. Het was allemaal weer erg lekker. Al had ik niet meer dat sensatie gevoel van de vorige keer. Maar dat komt misschien ook omdat we inmiddels al vaker verwend zijn met erg lekker eten. Ook de huiswijn was weer erg lekker. Een volle Spaanse wijn. Twee kopjes koffie met gevuld speculaas na en een rekening van zestig euro samen. Weliswaar dankzij AH, maar wel een erg redelijke prijs voor zoveel lekkers. 't Kookhuys heeft mijn hoge verwachtingen in ieder geval wel weer waar gemaakt. Blijft voor herhaling vatbaar.

• rrrobb

We hebben hier gegeten op zondag 16 maart 2014.

Soms kan het zeer interessant zijn om de recensies vooraf te lezen op eet.nu of Iens. Dat was nu ook duidelijk het geval. In recensies werd namelijk gewaarschuwd voor het dure water (5.50) bij de maaltijd en de Spoom (4.50 p/p) waar je extra voor moest betalen. En inderdaad.
    Bij ons werd ook gevraagd of we water bij het eten wilden. En ook of wij een spoom bij ons 5 gangen menu wilden. En in beide gevallen werd er niets gezegd over de kosten wanneer je ja zou zeggen. Dit zijn Italiaanse praktijken die bij mij een enorme domper op de restaurant beleving kunnen zijn en die ook zonder meer een reden zijn om hier nooit meer terug te willen komen.
    Er zijn ook zat restaurants die gratis een karaf kraanwater op tafel zetten. Dat ervaar ik wel altijd als erg positief en is genoeg reden om minstens een extra punt te geven. En voor wat betreft de Spoom. Zet die gewoon in het menu of zeg niets. En als je hem dan toch als extra erbij wil verkopen, vermeld dan in ieder geval dat dit 4.50 per persoon extra kost en doe niet net alsof het aangeboden wordt.

Verder hadden we de 5-gangen maaltijd gekocht bij Groupon. Bij Groupon werd gesuggereerd dat je voor de helft van de prijs at. 25 euro per persoon ongeveer i.p.v. 50 euro.
    Maar in de hele maand maart heeft het Kookhuys dezelfde 5-gangen maaltijd als 11jarig jubileummenu in de aanbieding voor 29.50. Dit bleek toen ik vooraf ook op de site van het Kookhuys had gekeken. Vorige maand heette het kennelijk Valentijnsmenu. Kortom voor de geweldige korting hoef je geen Groupon te nemen. Ik heb uiteindelijk toch wel voor Groupon gekozen vanwege de 4.50 korting op de drankrekening per persoon, want daar komt het dus eigenlijk op neer. Waar deze misleiding vandaan komt blijft echter onduidelijk.
    Of het Kookhuys belazert Groupon. Of Groupon belazert de klant. Want een 5-gangen maaltijd kost bij het Kookhuys dus geen 50 euro.

Maar goed, deze twee erg negatieve valkuilen hadden we dus bijtijds weten te vermijden en dan is het toch wel leuk binnenkomen in het sfeervol ingerichte restaurant met een vriendelijke en attente bediening. En over het eten en drinken zelf valt absoluut niets negatiefs te vertellen. Twee heerlijke amuses vooraf. 1e gang : Gerookte zalm. 2e gang : Uiensoep. 3e gang : Pasta. 4e gang : Varkenshaas met gevuld lamsgehakt en een heerlijke saus. En tenslotte als 5e gang een heerlijk dessert met o.a. chocoladetaart en citroenijs. En al het eten werd prachtig opgediend en was van hoge kwaliteit en het was ook allemaal even lekker. Het komt maar zelden voor dat we alle borden helemaal leeg eten inclusief de garnering. Eigenlijk hadden we soms ons bord zelfs willen aflikken. Zo lekker was het.

En ook de rode wijn was erg lekker en paste prima bij de maaltijd.

Tenslotte nog een kopje espresso en ook daar werd weer een erg lekker koekje met iets van room bij geserveerd.

De eindrekening was iets van 40 euro per persoon (zonder groupon 45 euro) en dat is een hele nette prijs voor zoveel lekkers van goede kwaliteit en met zoveel zorg bereid.

Een gezellig praatje met de ober over de verbouwing van 11 jaar geleden en een hand bij het afscheid en we zullen hier vast nog wel eens terugkomen. Hopelijk zijn de valkuilen dan verleden tijd.