1. D. Peereboom

ZEER lange wachttijd!

Op vrijdag 13-10-17 had ik 40 min over voor een bakje koffie en een rit naar huis. Tijd zat, als ik reken dat ik 5 minuut naar de auto moet lopen en 5 min naar huis voldoende reistijd is, heb ik 30min over.

Tenminste, dat dacht ik, dat dat voldoende is.

Mooi niet!

Ik kwam bij de Waardige Waard. De terras was vol (want mooi weer), dus ik ging binnen zitten.

Een Chinees meesje was best snel gekomen, voor de bestelling. Maar daarna wachten... En wachten... En wachten...

Het was niet te druk. Binnen bijna leeg, maar buiten was t teras vol, zoals ik al zei. Een meisje neemt de bestellingen binnen. Twee meiden liepen buiten. Eentje maakte de bestellingen klaar. Een blonde dame (de eigenaresse?) maakte het erg bont de boeken doende (of sudoku, wat mij betreft kon het van alles zijn) zittend aan de bar. En hielp ze niet. Het was echt niet dat het onderbezet was.

Ik kreeg de kribbels.

De Stentor had ik al uit. Nergens geen klok. En mijn mobiel was aan de bodem van de boodschappen mand. Geen idee hoe laat het was.

Ik riep dat Chinees meesje weer. 'Er komt niks' zei ik. 'Het is in de maak' zei ze. Ik keek verontwardigd rond. 'Het duurt erg lang' zei ik. 'Het is in de maak', herhaalde zij.

Vervolgens kwam weer niks. Komende ca 5 min nog steed niks.

Ik ging aan de bar afrekenen, want dan is dat al gebeurd en hoeft niet later. Want inmiddels had ik al door dat ik aan de late kant ben, alleen niet hoeveel.

Bij de bar: 'Wat wilt u afrekenen mevrouw?' vroeg de meid. 'Die latte die jij aan het maken bent'. Op de bon stond de tijd. 15:08. Om 15:20 moest ik al thuis zijn en 15:30 al naar mijn afspraak vertrekken, dus meegerekend lopen naar de auto en rit naar huis had ik nog maar 2 min over om die hete latte door te slikken!

Waar blijft het genot van de koffie? Nergens! Dan maar liever niet...

Ik wou die ondertussen gemaakte latte pakken en meenemen, maar de meid gaf het niet. 'Hun brengen het op tafel', zei ze. Ik vroeg me af in welke eeuw! (Een binnenpretje)

Ik werd kwaad en liep weg. 'Wilt u die latte niet?' vroeg de meid. 'Ik heb geen tijd meer om het op te drinken' zei ik! De blonde dame aan de bar (eigenaresse?) keek op en zei niks. Niemand geen excuus, niks. Geld kreeg ik ook niet terug aangeboden.

Dit is niet het eerste keer dat het zo ging in jullie caffe, maar deze keer vind ik echt schrijnend. Ik ben een reguliere bezoeker. Elke keer laten de medewekers het behoorlijk lang wachten (alleen vroeg sochtends is het niet zo). Met mijn man en kinderen zaten wij daar eens 40 min op de burger te wachten (die trouwens echt geen culinair hoogstandje was, om zo lang wachten waard te zijn).

Ik snap wel dat jullie het werk op een plezierige manier willen verdelen. Maar kom op, dit kan toch niet de norm zijn?! Ik vraag me af waar de gastvrijheid is gebleven?

Waardig voel ik me niet. En waard was het allemaal ook niet. Waar slaat dat op, de Waardige Waard??

Ik ga niet failliet voor die 3 euro, dat niet. Maar ik en mijn aanhang komen er NOOIT MEER! U begrijpt dat ik me behoorlijk verontwaardigd voel. Daarom is een slechte recensie op internet op zijn plaats, vindt u niet? Dat is mijn recht als consument. Want de rechten hebben wij consumenten ook, namelijk.

Mvg

D. Peereboom

1. Janssen
    Van restaurant

Wat vervelend dat u uw bezoek aan de Waardige Waard afgelopen vrijdag zo negatief ervaren heeft. Wij werken elke dag opnieuw heel erg hard om onze gasten bij elk bezoek in de watten te leggen.

Om deze reden krijgen we ook dan ook bijna altijd positieve reviews en deze
    positieve ervaringen zijn juist ook de reden dat wij al 20 jaar ons bedrijf kunnen runnen en vooral veel vaste gasten hebben.

Wij bereiden onze koffie's en melkschuim op ambachtelijke wijze en werken niet met een volautomaat waarbij met één druk op de knop een kop koffie wordt gezet. Dit is helaas bij vele andere bedrijven wel het geval is. Dit betekent dat de bereiding wat langer duurt maar we garanderen daarmee wel dat u bij ons de allerlekkerste (en hete) "latte" van de regio geserveerd krijgt 😉

Ook zijn wij ook maar gewoon mensen, die op momenten waarop voor gasten lijkt alsof het niet heel druk is in een situatie kunnen belanden waarop iedereen ineens tegelijkertijd een bepaald product of gerecht besteld. Op zo'n moment zijn we afhankelijk van de capaciteit van onze apparatuur en kunnen we niet meer doen dan nog een extra stapje zetten om om onze gasten te bedienen.

We hebben uw klacht natuurlijk intern besproken en willen u graag een tegemoetkoming doen. U kunt ons hiervoor benaderen via info@waardigewaard.nl.

Tot ziens!

2. Janssen