Op dit adres zit nu: Neos

1. Na jaren toch maar weer eens geprobeerd bij Saloniki, want m'n kids wilden wel weer eens een Grieks schoteltje.
    De reden dat ik er al jaren niet meer kwam was de onbeschofte houding van de eigenaar, Lefteris, nadat ik had aangegeven niet tevreden te zijn met de voorgeschotelde gerechten.
    In plaats van een verontschuldiging of een "goedmakertje" kreeg ik een geïrriteerde reactie.

Maar goed, deze keer was het er erg rustig, werden we vriendelijk ontvangen en netjes bediend.
    We bestelden 3 kleine kaart schoteltjes, maar de saladbar was al schoongemaakt dus daarvan konden we geen gebruik maken helaas.
    Hoewel de bijzonder vriendelijke serveerster aangaf dat ze pas zouden sluiten als de laatste klanten zouden vertrekken, konden we (tegen bijbetaling) wel wat salade krijgen, maar geen feta want die was al opgeborgen.
    Dit terwijl er op de kaart toch duidelijk stond aangegeven dat alle gerechten konden worden aangevuld met de saladbar.

Eerlijk is eerlijk, de giros was uitstekend… heerlijk mals en niet te zout.
    De bifteki vond ik geen traktatie, maar was wel te doen icm de pepersaus.
    De mosselen waren gewoon niet lekker… te krokant en erg veel donkere kleine mosseltjes.
    De calamari bestond uit 5 bleke inktvisringen met een smakeloos beslagje er omheen.
    De friet was dezelfde platte diepvries kwaliteit die we er altijd al kregen, met het standaard roodachtige rijstprutje.
    Nu verwacht ik geen sterrenmaaltijd voor een tientje, maar dat kleine beetje wat je dan krijgt mag dan best smaken is mijn mening.

Verder sluit ik me aan bij een aantal reacties van andere lezers hier.
    Het is en blijft een vreetschuur die alleen maar kan blijven bestaan omdat veel mensen goedkoop een "Grieks sfeertje" willen proeven… vanwege de grot-achtige vormgeving en de jonge, matig opgeleide bediening.
    Let wel… ze doen hun best! Daar aan ligt het zeker niet.
    Maar vakkundig personeel kost geld en daar heeft de eigenaar volgens mij geen trek in.
    Het zogenaamde "authentieke eten" waarmee deze zaak adverteert is een giller.
    Er is niks authentieks te vinden daar. De grillgerechten hebben meer weg van een doorsnee shoarmatentje.

Toch hadden we verder best een gezellig avondje met z'n drieën..
    Vooral dankzij de leuke en bijzonder vriendelijke serveerster!

5,3