1. Ik was te gast op een bruiloft.

Toen de bediening koffie en gebak aan het uitserveren waren vroeg ik om een glas water. De eerste keer was het antwoord: "dan moet u even geduld hebben". Dus probeerde ik het 10 minuten later nog eens, het antwoord van de tweede ober was duidelijk, wegkijkend zei hij: "nee". Ik dacht dat ik het niet goed hoorde. Ik vroeg het dus een derde ober en die legde vriendelijke uit dat het nog wel even kon duren. De vierde keer kwam de ober langs die ik de eerste keer had gevraagd. Voor ons 4 (half) lege gebakschoteltjes. Hij vroeg ons: "heeft u al gebak gehad?" Mijn vrouw antwoorde: "zouden wij aub een glas water mogen hebben?" De ober wederom: "dat vroeg ik u niet, heeft u al gebak gehad"? Hij kwam later met een glas water en heeft ons de rest van de avond bij elk glaasje drinken met een vervelende lach op zijn gezicht gevraagd "wilt u er ook een glas water bij".

Ik heb hen er op moeten wijzen dat het bruidspaar nog geen drinken had toen zij stonden te feliciteren bij de receptie. Bij het diner werd niet gevraagd of het bruidspaar het diner wilde openen en ook moest ik hen op het idee brengen dat het bruidspaar misschien de bruidstaart wel wilde aansnijden. Wat een aanfluiting.

Dit is misschien wel de slechtste horeca gelegenheid waar ik ooit ben geweest.

1,8