1. De tafels zijn erg klein, het is erg warm en er zijn te veel regels aan de tapas verbonden. Je keuzevrijheid voor 'onbeperkt' tapas is echter vrij 'beperkt'. Je gaat onbeperkt tapas eten zodat ieder iets kan bestellen wat 'ie zelf lekker vindt, maar mag maar 6 verschillende gerechten per ronde bestellen, ongeacht de grootte van het gezelschap. Het eten wordt ook samen geserveerd, dus je moet zelf het eten verdelen. De schelpen te ver en er zaten er nog darmkanaaltjes in de gamba's. De uienringen waren erg magertjes gepaneerd en erg vet en de zoete aardappelfriet was slap. Je mag ook maar 1 toetje bestellen. Het personeel is wel erg vriendelijk, maar het duurt erg lang voordat het personeel de tafel afruimt. Het is niet voor herhaling vatbaar.

2,4

1. Beste Gina,

Vandaag had ik een aantal malen contact met de redactie en het hoofdkantoor van Eet.nu. Ik vind het onbegrijpelijk dat zij toestaan dat recensies worden geplaatst met cijfers van 2 en 3.

Dergelijke cijfers zijn bij een complete wanprestatie natuurlijk zeker gerechtvaardigd. Exorbitante wachttijden, ziekmakend eten. Die categorie.

Echter, van uw gezelschap van 9 personen ging vrijwel iedereen met complimenten aan de open keuken naar buiten. Helaas schreven zij geen recensie.

U vond het maar niks. Dat kan. Maar uw bezoek aan Sol afdoen met een gemiddelde waardering van 2,4 vind ik buitensporig. Dan moeten we het daar maar mee doen.

Martin Walraven

2. Dag de heer Walraven,

Hierbij wil ik u wijzen naar mijn recensie via de Google recensie pagina, verder werd deze mening gedeeld door het gehele gezelschap. Het positieve aan ons bezoek bij uw restaurant is de vriendelijkheid van het personeel.

Natuurlijk is en blijft het een recensie en ik snap dat negatieve recensies nooit prettig zijn en u graag iedereen tevreden stelt, maar het blijft de ervaring en de mening van de desbetreffende persoon hoe hij/zij uw restaurant. Elke recensie is gebaseerd op factoren die hij of zij belangrijk vind. Wij vonden deze punten dusdanig cruciaal waardoor onze beleving en recensie resulteerde in een 2,4

Met vriendelijke groet,
    Nino van Bree

3. Geachte heer Van Bree,

Uw recensie op Google heb ik gelezen. Ook hier komt het feit naar voren dat u uw tafel te krap vond. Uw tafelgenote Gina had aanvankelijk voor 8 personen gereserveerd en dit later heeft uitgebreid naar 9 toen we voor deze zaterdag al vol zaten. Ik heb daar een oplossing voor willen bieden door een tafel op de vide te maken. Jullie ervaring heeft me geleerd dat we dat voortaan beter niet meer kunnen doen.

Ook u geeft in uw recensie aan dat u de keuze van 6 verschillende tapas per ronde te beperkt vond voor een gezelschap van 9 personen. Dat ben ik met u eens. Om die reden adviseren we bij een groter gezelschap de keuze van de tapas aan de chef te laten. We serveren dan een onbeperkt aantal rondes tapas, rekening houdend met de individuele wensen en voorkeuren van de gast. Ook bij uw gezelschap hebben we die suggestie gegeven en uitgelegd.

Zouden we in het geval van uw gezelschap 9 personen ieder 2 tapas per ronde laten kiezen, kan er per ronde een aantal van 18 verschillende tapas besteld worden. Dan lopen ofwel de wachttijden op, ofwel we zouden minder bewerkelijke en a-la-minute bereidingen moeten toepassen. Beide opties zijn voor ons niet aanvaardbaar.

Dit toegelicht hebbende, wil ik u bedanken voor uw feedback. Mijn bedieningsteam heeft op geen enkel moment die avond aangevoeld of gemerkt dat u met deze beleving in ons restaurant verbleef. Hadden ze dat wel gemerkt, hadden ze u kunnen verplaatsen naar een ruime tafel in het gedeelte met airconditioning die een uurtje na jullie aankomst vrijkwam.

Ook hadden ze, wanneer ze gemerkt hadden dat u een grotere diversiteit van tapas wilde bestellen, flexibeler kunnen zijn. Zeker later op de avond toen de keuken minder druk was.

Ik heb ze allemaal naar aanleiding van uw recensies gesproken. Ze verkeerden allen in de overtuiging dat u en uw tafelgenoten een zeer aangename avond hadden. Het is bijzonder spijtig dat zij u daarin niet juist hebben aangevoeld.

Met vriendelijke groet,
    Martin Walraven