in Apeldoorn

Proef het echte Griekenland!

1. Na raadlegen van dit forum met gezin hier gegeten.

Drama.

Ik begrijp werkelijk de positieve reacties niet, op elk punt schiet dit restaurant ernstig te kort.

- Prijs/kwaliteit verhouding: veel te duur.

- Wachten, wachten, wachten.

- Onsmakelijk. Dit heeft niets met Grieks eten te maken.

De locatie ziet er veel belovend uit. Het restaurant oogt luxe en smaakvol, de uitstraling belooft meer dan een gemiddelde Griek.

De ontvangst is vriendelijk.

Helaas stopt daarna de klantvriendelijkheid. Men parkeert je op een plek, de meest ongeschikte met kleine kinderen in ons geval, en laat je 15 min. wachten om te vragen of er iets gedronken moet worden.

De drankjes zijn minimalistisch, bitter lemon uit een glas van 0,2L (zonder prik), Sinas en Fristi uit een 0,2L flesje. Mijn Mavrodaphne werd in een portglaasje geschonken.

Na 45 min. kwam het voorgerecht; aubergine met fetakaas. Mijn beleving was een aardappelkroketje. Het smaakte nergens naar, het enige positieve was dat het in een krokant laagje paneermeel gebakken was, daar smaakte het ook naar.

Het brood van de kinderen was ook matig, gewoon doorsnee zoals je het thuis beter afbakt, zelfs de kinderen (4 en 6) viel het op.

Na enkele rondjes vragen of we nog wat wilden drinken werden de kinderen steeds onrustiger, we zaten er immers al 1,5 uur.

Mensen die na ons arriveerden zaten al aan het hoofdmenu, ik heb de bediening tot drie keer toe aangegeven dat de kinderen het wel hadden gehad. Nou, daar kwam het dan na 2 uur en drie keer vragen. Helaas, voor ons was het matig te eten ondanks dat we de duurste schotel met ossenhaas die geen ossenhaas was hadden besteld.

De ossenhaas was een lende biefstukje van 12 mm dik, was taai en was te zout, overmatig gekruid en gewoon niet lekker. De souflaki, suzuki en kip smaakten overigens precies gelijk. Allemaal hetzelfde en alles dramatisch gekruid. Ik waag te betwijfelen of de souflaki en suzuki vers bereid waren, het was echt slecht.

Na 2,5 uur maar afgerekend. De prijs viel tegen, de week er voor nog in Eindhoven gegriekt voor 30% minder en in Zaandam bij Irodion zijn we ook 30% minder kwijt en dan smaakt het tenminste!

Ik denk dat Apeldoorn toe is aan een goede Griek die niet het accent legt op uiterlijke schijn maar gewoon lekker eten serveert.

Toen ik bij het afrekenen de vraag kreeg of alles bevallen was en aangaf dat ik de wachttijden en de kwaliteit van het eten niet echt kon waarderen, schrok de bediening. De eigenaresse die meeluisterde reageerde nogal onhandig. Enfin, ik hoop voor dit restaurant dat ze begrijpen wat er die avond mis ging!