Op dit adres zit nu: Brasserie V

1. Tom Metiary

De Beurs.
    Ooit in de jaren zeventig, tachtig een respectabele restaurant, waar de gast echt op nummer één stond. Afgelopen dinsdag 25 juli samen met min zus en zwager gaan eten in dit restaurant, van te voren een plaats gereserveerd met de vraag of het mogelijk was om mosselen te eten. 'Ja hoor, dat kan"

Gearriveerd aldaar kregen we ongevraagd een mandje brood met aioli echter de knoflook was hierover heen gevlogen, ook geen smeermes erbij Toen werd het drinken gereserveerd. Van glazenkennis hebben ze in dit restaurant geen kennis. Wie schenkt er nu Jonge Jenever in een cognac glas? Nou dat doen ze in de Beurs.
    Na een possje komen ze het concept uitleggen van de tapa's maar we hadden mosselen besteld. Zenuwachtig ging de bediende terug naar achteren want ze wist niet zeker of er genoeg mosselen waren en dit terwijl er telefonisch werd gezegd dat het mogelijk was om mosselen te eten.
    We zaten er al een half uur zonder nog maar te eten.
    Nu weet men dat mosselen zo klaar zijn hoogstens 5 minuten koken en dan zijn ze klaar.
    Het was er echt niet druk voor een "zomerse dinsdagavond"

Het personeel maakte een ongeïnteresseerde indruk, en maakte ook een erg jonge indruk, mensen die achter de bar staan die dit eigenlijk nog niet mogen.

Enfin na een 15 tal minuten kwamen eigen de mosselen op tafel, met een schraal mandje patat en een schaal met verlepte sla.
    De mosselen waren klein van soort en te gaar doorgekookt, van enige wijn smaak is niets te merken. Een half veld prei moest de mosselen enigzins op smaak helpen. Toen de ene pan vol was, bleef deze gewoon op tafel staan zonder dat deze werd geleegd.
    Omdat de mosselen zo klein waren hebben wij nog een portie besteld, en wat bleek, onbeperkt mosselen eten!
    Een grote verrassing was dit.

Het is eigenlijk Geen restaurant, maar een goedkope uitvoering van een eetcafé waarbij de service ook nog niet van de beste kant is. Een leerbedrijf leek het wel met vrij jonge mensen die door het gehele eetcafé rende.
    Bij de afrekening was men kennelijk zo in de war dat ik de rekening kreeg van onbeperkt tapa's eten wat bijna 20 euro duurder was.
    De Glorie dagen van de Beurs zijn echt over. Nee een eetgelegenheid die ik mijn arme Vlissingers niet wil aanraden.