in Alkmaar

Het lekkerste eten in het leukste straatje van Alkmaar

1. Je kunt heerlijk eten bij 't Stokpaardje. Geweldige avond gehad met 2 studievrienden. De bediening is vlot en je merkt dat de mensen van hun werk/restaurant houden. Wel wonderlijk dat je geen menukaart krijgt (en even na kunt denken over wat je wilt eten!). Maar goed, volgens mij is alles wel lekker. Dus fout kiezen kan niet…
    Vooraf: paté van kwartel (heerlijk in balans; ook met het zoet/zuur dat er bij geserveerd wordt).
    Tussengerecht: St. Jacobs schelp. Heel mooi gecombineerd met de smaak van paddenstoelen. Helemaal af.
    Hoofdgerecht: kotelet van Iberisch varken. Topvlees en precies gaar genoeg. Je moet wel van spek houden trouwens…
    Nagerecht: chocolade pannacotta. Als je nog niet vol zat, dan wel na dit heerlijke (maar o zo calorierijke) gerecht.
    Klein puntje van kritiek. Op sommige tafels staan (als decoratie) een heleboel flessen. Ik vind het een beetje slordig en niet zo uitnodigend staan. Kan aan mij liggen hoor. Verder alle complimenten!