1. Erg leuk concept en een prachtige locatie. De bediening is ook erg vriendelijk. Wel jammer dat het buiten zitten niet echt lekker zit, zeker niet als je er komt avondeten. Op een strandstoel met een soort krukje voor je word eten toch was lastiger. Ik raad aan te reserveren voor een mooi plekje.

Het eten was qua kwaliteit / prijs verhouding erg aan de dure kant.
    Een beetje een standaard keuken met standaard smaken, niet heel lekker of bijzonder. In mijn soep zat een stuk
    Een kapotte zoutmolen, ik werd bedankt voor het melden??!

We hadden er helaas meer van gehoopt. Voor ons helaas geen tweede keer eten, voor een drankje wel.

1. Kan ik mijn 6en ook een 7 maken?

2. Natuurlijk, dat is geen enkel probleem en heb ik zojuist voor je in orde gebracht ;-)

Groeten,
    An
    Redactie Eet.nu

3. Picknickers
    Van restaurant

Hoi Liesbeth,

Hierbij ook even een reactie vanaf onze kant omdat hetgeen je schets niet helemaal overeenkomt met wat er echt is gebeurd. Dat wil ik bij deze wel even recht zetten op het wereldwijde internet ;-)

Ten eerste: Fijn dat je onze locatie, bediening en het concept leuk vindt!

Dan de inhoud in:

De zoutmolen: Je gaf in de eerste versie van je recensie aan dat er glas in je soep zou zitten. We schrokken nogal van je recensie, omdat er iets heel anders is gebeurd: Wij gebruiken geen glas in onze keuken en daarom kan dit er ook niet in hebben gezeten. Later heb je de recensie aangepast en heb je het deel over het glas gewijzigd naar een kapotte zoutmolen. Wat er echt is gebeurd is dat jullie zelf een zoutmolen hebben gebruikt, hier per ongeluk teveel kracht op hebben uitgeoefend waardoor een deel van de kop van de zoutmolen af is gebroken. Hierdoor is er een stukje plastic van de zoutmolen in de soep beland. Dit is uitgezocht en vervolgens direct nog besproken en bevestigd met jullie om misverstanden te voorkomen.

De prijzen: Het concept van Picknickers is gebouwd rondom duurzaamheid, biologisch en eerlijkheid. Dat betekent concreet dat wij vooral lokale en biologische producten gebruiken die dagelijks bij ons worden aangeleverd. Omdat de boeren, vissers en overige leveranciers daar meer tijd en moeite voor moeten doen, zijn de inkoopkosten daarom ook hoger. Deze zullen dus doorberekend moeten worden. Daarnaast vinden we dat je ook gewoon een goede boterham moet kunnen verdienen als je in de horeca werkt als werknemer. De horeca staat bekend als één van de slechts betaalde sectoren en daar willen wij graag verandering in brengen. Helemaal omdat het heel hard werken is in de horeca. We willen onze leveranciers eerlijk belonen voor hun werk, maar dat geldt dus ook voor onze werknemers. Al met al vertaalt dat zich in een prijs die amper hoger is dan gemiddeld voor horeca in Friesland. Vergelijk onze prijzen maar eens met andere restaurants in de buurt. Je zult zien dat we 50% van de tijd zelfs goedkoper zijn. Hoe dan ook, mochten we de prijs verder omlaag moeten doen, dan houdt dat in dat we niet langer biologische producten kunnen gebruiken, we werknemers minder salaris moeten gaan uitbetalen en dat we niet meer met dagverse producten kunnen werken. Dat is niet waar Picknickers om draait en kunnen we dus ook niet veranderen.

De zitplaatsen: Door de populariteit van de afgelopen jaren is het, zeker bij mooi weer, druk bij Picknickers. Het is daarom handig om te reserveren zodat we een tafel voor je kunnen vrij houden. Als je dat niet doet, dan is er een kans dat je niet kan lunchen of dineren, er is simpel niet meer plek hoe graag wij dat ook zouden willen. De bediening heeft dit ook aangegeven bij jullie. Er is echter met jullie meegedacht om toch een oplossing te vinden. Er is vervolgens aan jullie gevraagd of jullie dan willen dineren op een loungebank die net vrij was gekomen. Jullie hebben aangegeven dat dat prima was.

Het eten: Dit is een mening die we nog niet eerder hadden gehoord! :)

Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat je hier kunt kijken wat voor foto's mensen van ons eten maken: https://www.instagram.com/explore/locations/278428273/picknickers/ Je kan dan zelf beoordelen of dat standaard is of niet.

Bekijk ook eens onze tripadvisor recensies om precies te zien hoe anderen er over denken: https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g1087498-d6855987-Reviews-Picknickers-Terherne_Friesland_Province.html

Ik hoop hierbij een meer volledig inzicht te hebben gegeven in hetgeen wat er daadwerkelijk is gebeurd zonder afbreuk te doen aan jouw eigen mening. Ook hoop ik zo inzicht te hebben gegeven in wat voor keuzes we maken en waarom die voor ons heel belangrijk zijn.

Verder wil ik je nog bedanken voor je mening, want ook wij leren nog elke dag. We hebben als team een aantal dingen hiervan geleerd en zullen dit meenemen tijdens onze overlegmomenten om te kijken wat we hier aan hadden kunnen doen.

4. Hi!

Bedankt voor de (wel hele lange) reactie.
    Laat ik eerst even zeggen dat het enige wat in mijn recensie is aangepast is het het cijfer, een puntje omhoog :).

Het is inderdaad dat het door eigen schuld gebeurd is, tenminste, het is jullie zoutmolen geweest. Of wij daarin zelf teveel kracht in hebben gezet waardoor hij stuk is gegaan of hij al stuk was, dat is natuurlijk niet achter te halen, dat hebben we zelf in ieder geval niet opgemerkt. Misschien is het een idee om de molens door iets duurzaams te vervangen ipv plastic?

Wat betreft het overleg over de tafels oid. Dat is niet bij ons geweest dat verhaal wat u verteld. Wij vroegen of we in de kas nog konden zitten en dat kon niet. We konden zitten op de bankjes of de strandstoelen.
    Wat betreft dat er dan niet meer plek is is natuurlijk niet zo, de plekken die beschikbaar waren, zijn leuk, maar niet functioneel. Alles binnen stond op gereserveerd, maar wij hebben er twee uur gezeten en maar twee tafels zijn gebruikt tot het moment dat we weer weggingen. In die tijd hadden andere mensen misschien nog kort binnen kunnen zitten. Jullie zijn eigenlijk nu te klein om alles op gereserveerd te zetten voor onbepaalde tijd. En die grote tafel, daar stonden 3 stoelen aan maar daar kon niemand zitten?

Biologisch en duurzaamheid is altijd een plus. En qua salaris natuurlijk ook, daar zal ik niet in tegen spreken. Maar qua smaak en prijs viel het mij tegen. Als je mij iets heel erg lekkers voor zet dan betaal ik er graag voor, zeker als ik weet dat het bio, duurzaam, vegetarisch of nog liever veganistisch is, maar dan moet het wel goed in elkaar zitten. Smaken verschillen :)

Ik begrijp jullie keuzes maar ik zie ook nog veel meer potentie qua eten en zitplaatsen. Jullie hebben een prachtige locatie, het zou zonde zijn om niet meer te benutten.

Groetjes,
    Liesbeth