1. Tijdens een fietstocht voor de lunch gestopt bij de Peizer Hopbel. Mooi restaurant met op dat moment een zonnig terras. Ideale omgeving voor een lekkere maaltijdsalade. Helaas, het mocht niet zo zijn. Uit de keuze van vier salades kozen wij twee verschillende: een met geitenkaas, de ander met buffelmozzarella. We dachten dat het niet meer bestond, maar tot onze schrik was de salade een bordje goedkope ijsbergsla (beide salades werden op dezelfde manier uitgevoerd). De zomerse tomaat was zo'n smaakloze kanonskogel (ook die bestaat blijkbaar nog). De mozzarella was niet meer vers (de buitenkant was al taai aan het worden) De aangekondigde olijven, pijnboompitjes en dressing ontbraken. Bij navraag moest je de dressing zelf maken met het meegeleverde flesje olijfolie en balsamicoazijn. Beide van een bedroevende kwaliteit, de olijfolie zelfs ranzig. Uiteraard gevraagd om de kok even te spreken. Die luisterde bereidwillig om vervolgens te melden dat hij het gerecht niet uit de keuken heeft zien gaan, dus ook niet kon bevestigen dat mijn verhaal correct was (tja). Op dat moment waren er vier etende gasten, blijkbaar teveel voor de kok om overzicht te houden. Ben overigens wel benieuwd wie de salade dan gemaakt heeft. Hoe het verder in het restaurant gaat weten wij niet, we zullen het ook niet meer gaan proberen.

1,7