1. Via eet.nu voor vrijdagavond gereserveerd. Binnen dezelfde minuut was ook al de bevestiging vanuit 't Elfde Gebod binnen. Dat was snel. Zeer snel. Wellicht tè snel?

Onze voorkeur zou deze avond uitgaan naar het tapas-menu waarover we zo veel lovende woorden hadden vernomen, echter... daar had blijkbaar van te voren apart voor gereserveerd moeten worden. Helaas dus geen lekkere tapasschotel voor ons dit keer.

Het restaurant is qua inrichting duidelijk 'eigenwijs' en daar houden we wel van. Er is volgens mij nagenoeg geen ene stoel hetzelfde. De moderne vormgeving van de stoelen en de aankleding is toch wel verrassend. Niet meteen 'gezellig' maar gewoon anders. Dankzij de aardige en laagdrempelige bediening voel je je er toch zeer welkom. Is het er gehorig? Tjeh... ik zou het eerder omschrijven als 'levendig'. Veel mensen zaten daarbij buiten (in de achtertuin) en wij namen plaats aan een tafel in het rechter gedeelte binnen.

Zoals gezegd helaas geen mogelijkheid voor de tapas... Dus dan wordt het kiezen vanaf de menu kaart. De kaart is overzichtelijk en niet al te uitgebreid en dat is ook wel eens fijn. Wat vooral leuk was dat wij (als Limburgers zijnde) de Limburgse variant kregen. Er is niet naar gevraagd maar er zal ongetwijfeld ook een Nederlandse variant zijn geweest. De inhoud van de kaart is niet heel bijzonder hooggegrepen, maar ook dat hoeft niet altijd. Zeker voor een eetcafé is het een hele nette lijst. Voor mensen met allergieën of speciale diëten wordt het wat lastiger maar wellicht is er in overleg met de keuken best wel e.e.a. te regelen. Er zijn in ieder geval 3 vegetarische gerechten op de kaart en ook aan de kids is gedacht.

De voorgerechten (carpaccio / salade met garnalen) waren prima. Vooral de combi van kleine blokjes mango en komkommer bij de salade was verrassend.
    De hoofdgerechten waren ook goed. Het 'zuur'vlees was eerder zoet, dan zuur, maar dat komt wel vaker voor :)... Beetje vreemd was dat er zo vroeg in de avond niet meer voldoende varkenshaasjes (3x) beschikbaar waren. Nu zijn wij niet moeilijk en is een bief ook prima. De begeleidende salades, frietjes en groente waren voldoende en smaakvol bereid. Er wordt regelmatig gevraagd of alles nog naar wens is. Ook het opnemen van de drank is redelijk vaak gedaan. Klein minpuntje is dat de tijden tussen de gerechten (te) lang is en er te lang lege schalen/glazen bleven staan. Toegegeven: het was druk buiten, maar daar moet op gerekend zijn. Binnen was het immers op een paar kleine tafeltjes verder nagenoeg leeg. Al met al hadden we toch ruim 3 uur nodig voor de voor-, hoofd- en nagerechten. De nagerechten waren overigens ook netjes en smaakvol.

Samengevat was het natuurlijk jammer dat de tapas niet mogelijk waren, maar scoort men toch ruim voldoende voor de rest. De sfeerbeleving is heel persoonlijk maar met de prijs/kwaliteit van het gebodene zit het hier met een 8 toch best wel goed.