1. Als ik alle andere recensies lees heb ik sterk het gevoel alsof er iets structureels is veranderd in het restaurant qua eigenaar of qua kok. Mijn ervaring was namelijk bij lange na niet zo goed (en de prijs ook niet: 3-gangen menu €32,50 zonder amuse).

We wilden hier al een tijdje heen en gisteravond zijn we dan eindelijk geweest. Eerste indruk was aardig, al werden de jassen niet aangenomen. Je kon inderdaad alleen maar contant betalen; beetje vreemd en onhandig maar dit werd wel netjes bij de reservering vermeld.

Als voorgerecht had ik een salade met een Valdieu kaasje; erg lekker, heel verse en smaakvolle sla al had er iets van aanwezige dressing met een bite bij gemogen. Maar erg lekker.

Mijn vriend had een taartje van zalm met gebakken scampis. De zalm was erg lekker, de scampis waren redelijk.

Als hoofdgerecht had ik gepocheerde kabeljauwfilet besteld met een antiboise. Ik begon met wat groenten (wortel etc) en die bevielen erg goed; niet te lang gekookt dus nog een mooie stevigheid. Toen begon ik aan de vis.

Verschrikkelijk. Helemaal stukgekookt. Alsof het geprakte aardappelen waren, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Ik liet mijn vriend ook proeven en was het met mij eens dus toen de maître kwam vragen of het lekker was vertelde ik haar wat ik ervan dacht. Ze vertelde me dat het normaal was dat het zachter was dan gebakken vis maar ze zou de chef even vragen wat hij ervan vond. Even later kwam ze weer terug, mij vertellende dat de chef zei dat het zo hoorde. Het is gekookt (gepocheerd) en niet gebakken dus dan wordt hij zacht. Het kwam er maw dus ook op neer dat ik het moest opeten want zij zouden er niets aan doen.

Mijn vriend heeft het bord gevraagd en mijn gerecht opgegeten en ik de zijne.

Het spijt me zeer maar dat vind ik werkelijk belachelijk, ten eerste ga je niet op deze manier een discussie aan met een klant, al helemaal niet als je ernaast zit want pocheren betekent niet de vis stukkoken tot prut, en vervolgens los je het op (en niet de partner) als je merkt dat de klant het liever niet opeet.

Mijn vriend had entrecote met een rode-wijnsaus, dat laatste heb ik ook al eens beter gehad en de entrecote was taai.

De wijn was wel heel erg lekker.