1. The Green Parrot heeft sinds begin dit jaar een nieuwe eigenaar. Gelukkig is het er flink op vooruit gegaan.
    We hebben hier gisteravond gegeten.
    Het eten was zeer goed! Verse producten, heerlijk warm broodje vooraf, heerlijk kruidenbotertje, de kippedijen in bbq saus en de spareribs waren heerlijk.
    Je merkt dat het een jong team is, ze doen hun best, maar er vallen zeker op dit gebied nog wat puntjes op de i te zetten.
    Begin augustus zijn we weer 2 weken in Renesse, en we komen zeker terug!
    In potentie heeft dit restaurant het zeker in zich om DE plek in Renesse te worden om lekker uit eten te gaan, voor de rest zijn de restaurants in Renesse namelijk vrij standaard en weinig bijzonder...
    The Green Parrot heeft het absoluut in zich, hopelijk blijft het zich positief ontwikkelen de komende tijd.

Vorige recensies van Caroline

• Ik kom al jaren in Renesse en ook bij The Green Parrot. Vorig seizoen nog heerlijk gegeten, dit seizoen echter een andere eigenaar. Vanavond hier gegeten en wat een domper. Ik bestel als drankje een blue curaçao met verse jus, en een ijsklontje erin. Ze zijn duidelijk royaal met ijs, want mijn longdrink is zeer slecht gevuld en als ik 't vele ijs eruit haal blijft er nog geen half glas over. Lekker verdienen zo voor 6,50. 't Duurt ook enorm lang voordat de drankjes komen.

Voorgerecht garlic bread en een carpaccio. De carpaccio is weinig, en eronder ligt een hoop natte ijsbergsla, wat bij carpaccio niet past. Gemiste kans dat er geen ruccola bij zit. Bovendien ligt mijn bord vol met kappertjes. Verschrikkelijk zout en 't verpest de smaak van mijn carpaccio.

Hoofdgerechten, wat overigens weer erg lang duurt. Kip met vreemd sausje voor mijn vriend. Hij vraagt al vooraf of de saus er apart bij mag. Hij krijgt een aantal stukken kippedij op z'n bord, sommige toch wel erg aan de donkere kant met satesaus erover... Waar is het andere sausje wat er apart bij zou komen? Vreemd.
    Ik heb een steak, waarvan ik aangeef 'm "rood maar warm" te willen. Rijst en gepofte aardappel erbij. De geserveerde steak is flink medium tot bijna done. De rijst zit een vries droog korstje op en leek opgewarmd in de magnetron. De steak gaat terug, evenals de rijst. Even later komt het meisje uit de bediening vragen wat er niet ok was. Ik leg 't haar uit en ze geeft aan dat steaks daar altijd op deze manier rood geserveerd worden...vreemd.
    Inmiddels heeft mijn vriend z'n eten op, en bestelt nog wat frietjes bij zodat hij straks samen met mij nog iets kan eten... Als mijn steak arriveert krijg ik qua structuur een heel ander soort rundvlees. Ik mag gelijk van het meisje checken of 't rood is. 't Is wel rare deze ronde, maar het is een grauw stuk rundvlees, zonder de mooie frisse kleur rood dat vers rundvlees behoort te hebben. Onze laatst bestelde frietjes en drankjes zijn nooit meer gekomen...

Het meisje van de bediening wat in haar 1'tje het hele buiten gedeelte moest bedienen had 't superdruk. Maar de bestellingen drinken die ze aan de bar doorgaf duurden eeuwen. Het lage cijfer voor de service is voor het geheel, de enige die wel een hoger cijfer verdiende was 't meisje in de bediening.

Al met al was het vanavond een flinke teleurstelling. Voorheen betekende een weekje Renesse zeker 3 of 4 keer Green Parrot, maar wij gaan niet weer!

2,6