1. adriaan 74492 punten

Ditmaal door pa uitgenodigd om bij een van zijn favoriete locaties te dineren op vrijdagavond. Parkeren kan voor de deur, fijn. Binnen is het behoorlijk groot, wel verdeeld in verschillende delen zodat je toch relatief gezellig kunt eten. De inrichting is basic, wel herkenbaar als Belgische brasserie. Pa had gereserveerd en we kregen een tafel aan het raam rechts van de ingang.

Als aperitief een witte wijn, we kozen de suggestie wijn, een Spaanse Albariño van het huis Mario Sanzo die te koud werd uitgeserveerd. Een beetje opwarmen zorgde voor een aangenamer karakter.
    De kaarten werden uitgereikt en pa had aangegeven dat een hoofdgerecht al voldoende zou zijn. Zelf koos ik voor de “Authentieke Pad Thai” van het suggestie bord. Deze verscheen relatief snel. Een flink bord royaal gevuld met gebakken rijstnoedels, gamba's, kip, groene asperge, julienne van wortel en kleine mais kolfjes, was afgewerkt met een plakje limoen en taugé. Goede smaken subtiel gekruid. Wat ik echter miste waren de typische Thaise smaken. De koriander, de rode peper die niet of op zijn best nauwelijks aanwezig was en de pinda's die het gerecht een extra bite geven. Dat was toch wel een kleine tegenvaller. Niet te min een smakelijk gerecht. (7)

Als afsluiter nog een mokka die niet zo heel sterk was.

Bediening beoordeel ik met voldoende. Lege glazen werden tijdens het eten niet opgemerkt. Verder wel vriendelijk en correct.

Prijs kwaliteit vind ik moeilijker. De prijzen liggen relatief hoog maar je krijgt er dan ook serieuze volumes voor terug. Dranken zijn schappelijk geprijsd. De andere waren zeker tevreden met hun keuzes dus houd ik het op goed.

Kortom een adresje voor een snelle, smakelijke hap. De Belgische specialiteiten zullen zeker beter in de smaak vallen.