1. Mooi pand in het centrum van Appingedam, leuk ingericht en gezellige sfeer. Zeer geschikte plek om te eten met vrienden of familie, iets minder geschikt voor een romantisch dineetje want door de hoge ruimte is het al gauw wat rumoerig. Bediening was zeer vriendelijk en de prijzen zijn normaal.

De kaart is gevarieerd, met zowel klassiekers als apartere gerechten. Niet alle gerechten zijn even 'spannend' (bv. Mijn voorgerecht meloen met ham), maar dit wordt gecompenseerd door een mooie opmaak van het bord. Alle gerechten worden netjes geserveerd en we hebben ondanks dat het behoorlijk vol zat en de bediening uit maar twee man bestond, niet te lang op het eten hoeven wachten.

Wij kregen vooraf een simpele, maar zeer smaakvolle amuse. Ook werd bij het voorgerecht vers stokbrood met een heerlijke kruidenboter geserveerd.

Het vlees bij het hoofdgerecht was zeer mals en de groenten voor de verandering eens niet te lang doorgekookt. De garnituur bij het hoofdgerecht was gevarieerd en ruim voldoende, niet erg origineel maar dat is ook niet wat ik verwacht van een gemiddeld restaurant. Prima in orde dus.

Het schaaltje chocoladesaus bij mijn Dame Blanche bevatte voldoende om het ijs wel twee keer te overgieten, wat ik zeer sterk vind want de ervaring dat er vaak een minimale hoeveelheid saus bij zit weerhoudt mij er vaak van dit dessert te bestellen. De kans op een hap kaal vanilleijs is hier minimaal.

Pluspunten: Royale porties, lekkere (zoete, witte) huiswijn, mooie presentatie van het goed klaargemaakte eten, prettige sfeer, prima prijs/kwaliteit verhouding.

Minpunten: Rumoerig, nootmuskaat op de bloemkool.

Bovenstaande is uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak. Al met al was ik zeer tevreden, dit is een restaurant dat ik aan zou raden aan vrienden.