Op dit adres zit nu: Bij Ons

1. Marc 1673 punten

Wij komen regelmatig bij de Klomp. Inmiddels heb ik al twee recensies geschreven voor dit restaurant. Gisteravond waren we er met mijn vader en schoonouders. Gastheer Roy wist, samen met de keuken uiteraard, buiten de kaart om mijn vader te verrassen met zijn favoriete voorgerecht. Helemaal geweldig! Tel daar bij op het voorval waarbij een gast een flauwte kreeg. Gelukkig was de gast snel weer bij zinnen. Verstandig om terug naar huis te fietsen was het niet. Zonder aarzelen bood gastvrouw Bettine aan de gast met de auto naar huis te brengen. Zo'n team verdient toch een 10 voor service!? alle reden dus om weer een recensie te schrijven. Waarvan akte.

Vorige recensies van Marc

• Inmiddels komen wij hier al sinds de opening in 2011 naar volle tevredenheid. Ook hebben we al eerder een recensie geschreven. In het begin waren het vooral eenvoudige gerechten die uit de keuken kwamen. Die waren overigens heerlijk! Leuk om te zien dat het team in de keuken nu een stap verder gaat waardoor er geregeld leuke, bijzondere gerechten op de kaart komen. Dat we de komende tijd maar veel meer huis-gerookte producten mogen gaan proeven!

Aangezien onze (schoon)moeder aan een rolstoel gebonden is kan zij helaas niet overal terecht. Gelukkig is daar bij de Klomp ruimschoots rekening mee gehouden en is buiten de goede toegang ook een ruim invaliden-toilet.
    Ook op andere fronten denkt het enthousiaste team van de Klomp goed mee.

Tot snel!

• Toen dit restaurant afgelopen juni haar deuren opende dwong onze nieuwsgierigheid ons hier naar binnen. Een goede keus bleek. Op zo'n 900 meter van ons huis een restaurant waar je mede door de prijzen gemakkelijk binnengaat voor een gezellig diner (of lunch). Het interieur is fris en schoon maar gezellig. Het sluit aan bij een een avondje uit eten met familie of vrienden maar ook voor een etentje voor twee. Het personeel is ongedwongen maar correct en houdt rekening met individuele wensen van de gasten. De menukaart bevat een aantal vaste gerechten en biedt een ruime keuze. Naast de kaart zijn er meestal nog een aantal voor-, hoofd- en nagerechten die per wekelijks (+/-) wisselen. Zo is er ook voor gasten zoals wij, die bijna (twee)wekelijks het restaurant bezoeken, voldoende variatie. De variatie in opmaak van de voorgerechten mag naar onze mening iets minder. Deze verschilt nog wel eens qua inhoud of presentatie. Nu we het over variatie hebben is het noemen van het geschonken pils ook de moeite waard. Men heeft zowel Jupiler als Hertog Jan op de tap. Voor de wijnliefhebbers is de huiswijn (Oude Heerengracht kaapse rooi wijn) een aanrader. Makkelijk, lekker en leuk geprijsd. Die wijn deed het gisteravond ook erg goed bij het mooi verzorgde drie-gangen Valentijnsdiner. Hier komen wij graag en snel weer terug.