Op dit adres zit nu: Grandcafé Kruiten

1. Als ik aan tapas denk, denk ik aan mooie kleine Spaanse hapjes die in vlot tempo naar believen worden uitgeserveerd. Maar dit zijn hapjes "op z'n IJmuidens". Veel frituur en knoflooksaus. Er was absoluut niets Spaans aan en ook niet veel smaak. Een van ons had slibtongetjes besteld. Maar ook daaraan zat geen smaak; helft laten staan. De "Chardonnay" had niets om het lijf; matige supermarkt kwaliteit. Ook viel op dat de (zwarte) tafels erg stoffig waren (je kon precies zien waar het doekje wel en niet was geweest). Een smoezelig plafond en een beetje "cheape" inrichting, maar dat is smaak.
    Je mag per persoon twee hapjes per keer bestellen. Dat is prima, mits de hapjes (zoals dat bij tapas gebruikelijk is) snel uitgeserveerd worden. Het zijn per slot maar hapjes en geen "gangen". Maar na het 1e hapje moesten we ruim een half uur wachten op het tweede hapje. En daarna weer minstens zolang op het volgende hapje. Het duurde zó verschrikkelijk lang dat je geen zin meer had om verder te eten (dus te wachten). Na twee uur binnen te zijn geweest hadden we net 3x "een hapje" gekregen en waren we er - ook omdat het ons totaal niet smaakte - klaar mee. We hebben zonder dessert en zonder koffie de avond afgesloten. Hadden niet meer het geduld en de puf om nóg langer te wachten. Al met al naar ons idee een zeer onbevredigende avond; per persoon 6 zeer matige, te vette en nauwelijks op tapas lijkende hapjes gegeten voor € 25,50 pp! En daar ook nog twee uur over gedaan. Slecht. Wij gaan hier NOOIT meer heen.