1. Piers Hiem is een klein restaurant in een minstens zo klein dorpje in Fryslân: Nij Beets. Het restaurant heeft sinds een tijdje een andere eigenaar en men probeert het geheel goed op de rit te krijgen. En: dat slaagt wat mij betreft.

Wij aten met een gezelschap van 6 personen een menu zonder voorgerecht. Er waren wat dieetwensen. Het eten was goed van aard en de sfeer super. De bediening mag dan in spijkerbroek lopen en Fries spreken: het is een gelegenheid waar het welkom van de gast duidelijk is. Voor ons diner met 6 personen tikten we een bedrag van €178,- af. Hoofdgerecht, nagerecht en vele drankjes. Beslist niet duur en zeker een aanrader als het om prijs <> kwaliteit gaat.
    Alle aanwezigen waren het eens over het diner: goed eten, geslaagd en gezellig. Daar gaan we vaker gebruik van maken!

Ps: een asbak bij de ingang. Is dat te realiseren voor de rokers? Dan liggen de peuken niet op de grond.