in Kampen

Culinair genieten in Kampen

1. René Bos

Op het laatste moment een bezoekje gepland aan Kampen en natuurlijk een goed restaurant in deze stad. Via zoeken op tripadvisor en Iens bij de Bottermarck een tafel geboekt en daar hebben we geen spijt van gekregen. Echt heerlijk gegeten. De kreeftensoep is verrassend fris en uitgebalanceerd qua smaak en prima Graves als begeleider. De tompouce van zeetong en coquilles en paling was geweldig lekker maar een beetje veel. De tarbot was mooi stevig en goed van smaak. De begeleidende wijnen paste redelijk bij de gerechten. Tenslotte de regionale kazen geproefd met een heerlijke witte port. Wij zouden de 7(!!) kazen in een andere volgorde gelegd hebben. De bediening was wat verlegen maar vakbekwaam en kundig. De aankleding is wat aan de magere kant en hoewel wij aan het enige raam zaten kan ik me voorstellen dat het verder in de zaak wat donker kan zijn. Maar dat zijn details. Wij hebben in ieder geval heerlijk genoten van het eten en de wijnen in de Bottermarck. Kortom een aanrader als je het erg leuke Kampen ga bezoeken.

6,5