1. Gisteren met een gezelschap van vier personen bij Hokkaido gaan eten via Social Deal. Wat een dramatisch slechte ervaring. Op een zaterdag om 17:00 gereserveerd. Bij binnenkomst aan een tafel gezet. Enkele frisdranken die werden besteld waren niet beschikbaar (“liggen nog in de vriezer”) en hetzelfde geldt voor bier (“die hebben we nog maar één consumptie”). Een uurtje later was er zelfs geen ice-tea meer om te serveren (en dat op een zaterdag avond om 18:00….). De eigenaar zagen we in de tussentijd een uitje maken naar de Albert Heijn om toch nog een paar flesjes bier en fris te halen. De cola die daarna werd ingeschonken was lauw/warm.

(Wat heb ik het te doen met de serveersters die steeds met deze lullige boodschappen naar de klanten moeten gaan! Dieptriest dat zij hiervoor ingezet worden en de klappen mogen opvangen).

De aanbieding zou onbeperkt sushi eten zijn: maar dat was het niet. Je mag max 4 rondes bestellen in 2.5 uur waarbij ongeveer 1/3 van de warme gerechten op de kaart is weggestreept. We hebben dus eigenlijk van de lunchkaart besteld en niet van de dinerkaart (een lunch kost daar gewoonlijk 17.95… dus dan klopt de 50% korting van de social deal voucher- waarbij je €14,- betaalt - ook niet!). Gezien de snelheid van de bediening krijg je ongeveer 1 gang per uur uitgeserveerd; dus na 2.5 uur heb je pas 2 rondes op en enkele gerechten van ronde 3.

Na ongeveer 1 uur hebben wij onze eerste ronde uitgeserveerd gekregen en bij de 2e ronde was er ‘iets fout gegaan’ waardoor de bestelling niet was opgenomen. Tijdens het uitserveren van ronde 2 en ronde 2.5 hebben we diverse bestelde gerechtjes niet ontvangen en kregen we juist gerechtjes op tafel die niet van ons waren. De mogelijkheid om dit aan te geven was er niet want de bordjes worden letterlijk op tafel gekwakt zonder enige uitleg. De producten die wel werden uitgeserveerd waren qua kwaliteit bedroevend slecht; verkeerde temperatuur, de sushi viel uit elkaar, de zalm was meer een zalmsnipper dan een zalmmoot te noemen.

Toen we bij ronde 3 waren aangekomen (na 2,5 uur) was het ondertussen voller in de zaak. De gefrituurde producten waren niet gaar en de warme gerechten waren al afgekoeld voordat ze onze tafel hebben bereikt. Enkele producten hebben we niet opgegeten uit angst om ziek te worden (was de kip afgekoeld of simpelweg niet gebakken?).

Aan alle tafeltjes die bezet waren werd ondertussen geklaagd. Overal ging het fout: verkeerde bestellingen, vieze glazen, tafeltjes die na een nog niets uitgeserveerd hadden gekregen etc. De tafeltjes gingen onderling met elkaar in gesprek om de gerechten te verdelen omdat het écht niet kon dat een vader met zijn dochtertje nog helemaal niets te eten hadden gehad na 1.5 uur binnen te zijn geweest. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de klanten voor serveerster gaan spelen?

Na ronde 2.5 hebben we besloten om de zaak te verlaten en een mcFlurry te gaan halen bij de MacDonalds; dit heeft de avond nog enigszins goedgemaakt.

Deze zaak zou gesloten moeten worden.

1,4