1. Marco de Block

Donderdagavond 16 maart 2017 om 19:00.
    Voor de eerste keer heb ik met een groep van ongeveer 10 personen "Het Leven" te Leeuwarden bezocht. We kwamen met een gezellige groep en vooral het uitzicht op de WC combinatie viel wat tegen. De bediening was hartelijk en attent. Ondanks de drukte in de zaak was alles goed onder controle. Hoewel het hoofdgerecht van ver moest komen (Etentje duurde 3,5 uur).

Het voorgerecht: "Broodplank de luxe met diverse smeersels." Niet spannend en weinig bereiding, ik verwacht dat een kok iets doet waar je van zegt, leuk gevonden. Brood in een driehoek snijden kan iedereen en er een smeersel bij serveren gaat altijd goed. De smaken van de smeersels was oké.

Het hoofdgerecht: "Roergebakken ossenhaaspuntjes." Dit gerecht heeft de kok duidelijk niet in zijn macht. De gaarheid van het vlees liep van rauw tot doorbakken. Met 4 personen naar 1 bakje patat loeren en bij het pakken bescheiden overkomen ging goed, want na 5 stukjes was het ook op. Dit gold helaas ook voor de salade waar een liefhebber het hele bakje had willen nemen, maar zich inhield en met 4 personen alles uittelde. De gezellige groep maakte veel goed, wat ik helaas niet van het vlees kan vertellen dat zeer snel koud was.

Het nagerecht: "Vanille ijs met chocolade saus en brownie crumble." Alles kwam toch nog goed. Een heerlijke creatie waar smaken verrassend bij elkaar kwamen. Hier werd vakmanschap zichtbaar. Je voelde dat de maker het met blijdschap heeft gemaakt om de gast te verrassen.

Prijs: 34,50 euro. Opmerking: vanwege het autorijden heb ik geen alcoholische drank genuttigd. Een stevige prijs.

Conclusie: Sfeer 5, Prijs 6, Service 7, Kwaliteit 4. Voor de prijs en het gebodene viel het tegen en is het daarom ook geen aanrader (helaas).