1. Tom 1305 punten

Enkele dagen geleden sushi afgehaald bij deze pas geopende sushi-tent. Bij het binnenkomen ziet de zaak er netjes en schoon uit, maar gezellig is het niet. Ik werd wel goed geholpen en de sushi was erg snel klaar om mee te nemen. Dat laatste gaf mij al het idee dat het geen topkwaliteit zou zijn. Omdat ik het zo snel mee kreeg had ik sterk het vermoeden dat het van tevoren al klaar was gemaakt en gewoon ergens in de koeling lag te liggen, klaar om opgehaald te worden door een klant.

Eenmaal thuis aangekomen bleken mijn vermoedens te kloppen. De kwaliteit viel me erg tegen; de rijst was niet kleverig waardoor de sushi gemakkelijk uit elkaar viel. De textuur was, door de rijst, ook niet wat ik gewend ben van goede sushi. Ook de smaak viel tegen. Bovendien was de sushi aan de koude kant, wat volgens mij niet de bedoeling is bij sushi en de smaak niet ten goede komt.

Al met al was dit een tegenvaller en ik zal daarom voorlopig niet terugkeren. Wellicht krijgen ze nog een tweede kans omdat ze pas geopend zijn en eventueel nog wat opstartproblemen hebben, maar daar wacht ik zeker nog een aantal maanden mee.

4,5