Op dit adres zit nu: Agora

1. Martijn van Dijk

Normaal gesproken gaan we naar één van de andere twee Griekse restaurants in Tilburg, maar toevallig zagen we dat met de naamswijziging (en wisseling van eigenaar?) ook een tapasmenu was toegevoegd: dat moesten we dus even proberen!

Bij aankomst bleek dat het kerstmenu nog gold, maar ze wilden voor ons ook wel het tapasmenu beschikbaar stellen. Positief!

De tapasgerechten zijn van een behoorlijk formaat, dus met drie gerechten per persoon per keer hadden we aan drie rondjes genoeg. Het vlees is opvallend mals en zacht gebakken en dat is een heerlijke manier van bereiden, die we bij andere Grieken nog wel eens missen. De gerechten springen er qua opmaak en variëteit zeker niet uit, maar blijft wel trouw aan de traditionele Griekse keuken.

Het interieur kan wel een update gebruiken. Het is een grote ruimte, en dat maakt het al snel wat gehorig. Een tussenwandje om het restaurant in tweeën te delen met wat leuke kunstplantjes ertegenaan zou al voldoende zijn.

De bediening tenslotte was uitstekend: twee jonge knullen, waarvan er eentje geen Nederlands spreekt (maar wel verstaat) was het toonbeeld van hoffelijkheid en gastheerschap. Door het Engels kregen we echt even het gevoel in een taverne in Griekenland te zitten en het eten complimenteerde dat zeker.

Als het interieur een leuke frisse update krijgt, heeft Tilburg er zeker een volwaardige Griek bij!