1. Philine

Een dieptepunt in de Nederlandse horeca.

Onlangs besloten wij, 5 volwassenen, op 26 juni te gaan lunchen bij Het Engelse Werk. Op dinsdag 22 juni belde ik met mw. Bakker, om buiten te reserveren voor een lunch voor 5 personen. Buiten reserveren was niet mogelijk, maar zo zei mw. Bakker:" Er is altijd wel een plekje te vinden".

Opgewekt kwamen wij aan. Inderdaad er was nog volop plek buiten. De tafeltjes in de schaduw waren echter te klein om met vijf personen aan te eten, dus vroegen wij toestemming aan de serveerster om twee tafeljes aan elkaar te schuiven, omdat wij uitgebreid wilden lunchen mocht het. Wij zaten net, toen tot onze verbijstering, er vervolgens een andere dame van het bedrijf kwam, die ons te verstaan gaf dat, dat niet toegestaan was, want dat dan het terras rommelig werd! Opnieuw onze redenen gegeven, maar de orde van het terras bleef boven alles gaan. Dus..... zijn wij maar vertrokken.

Het is diep treurig, dat gastvrijheid bij dit bedrijf niet in het woordenboek staat en zakelijk gezien een enorme blunder.