1. Hoorn heeft er sinds kort weer een pareltje bij! Nu ik eindelijk eens tijd had om enkele gerechten van Himalaya aan een proeve van smakelijkheid te onderwerpen, heb ik dit gisteravond gedaan en ik kan tot geen andere conclusie komen dan een allesomvattend perfect!

Vanuit de vrieskou stapte ik het knusse restaurant binnen en voelde direct een heel aangename sfeer. De zaak zat niet vol, maar van de tafels die bezet waren, zagen de gasten er oprecht tevreden uit, genietend van hun eten, of gezellig natafelend met een voldane blik. Voorheen was in dit restaurant Alpino gevestigd en zodoende herkende ik nog enkele elementen uit het oude interieur, maar wat is het opgeknapt en opgefrist! Warm aandoende oranjekleurige muren, kleurige accessoires en details en de alom aanwezige, kruidige geur uit de keuken, maakten dat ik direct onthaast was. Ook al wilde ik ditmaal thuis eten en om die reden een afhaalbestelling plaatsen, de gastvrijheid was er niet minder om.

Plaatsgenomen aan het kleine barretje achter in de zaak, werd ik vriendelijk en interessevol te woord gestaan door de eigenaar en de jongeman welke de service voor zijn rekening had. Dat ik even moest wachten op hetgeen ik van het menu had gekozen was allesbehalve vervelend. Ik heb kunnen meegenieten van de complimenten van de gasten die aan de bar hun betaling kwamen doen en kreeg van het huis een heerlijke, vers bereide mango lassi aangeboden. En dan bedoel ik ook echt vers! 2 dames die na betaling hun lof uitten over het eten, kregen van de eigenaar zowaar de kans om van nabij de bar een blik in de keuken te werpen om de chef te complimenteren. Dat gebeurt enkel wanneer een uitbater trots is op wat hij neerzet en dat bleek hier maar eens te meer!

Na een kwellende autorit (ik kreeg gekscherend een vork aangeboden voor onderweg) kon ik thuis eindelijk ervaren dat wat ik hier nu opschrijf absoluut gemeend is. Verse ingrediënten, pure smaken, zelfs in een plastic afhaalbakje nog heerlijk ogend en merkbaar dat er moeite voor was gedaan het oog mee te laten genieten. Stiekem baal ik een beetje dat ik in mijn enthousiasme geen foto's van alle gerechten heb gemaakt, want het was gewoon allemaal super!

Wanneer mijn agenda het toelaat ga ik snel weer richting Himalaya om in het restaurant zelf te eten, want ik ben na de eerste hap een fan!